donderdag 1 januari 2015

Playdate met mijn playmate.

Allereerst wens ik iedereen een creatief en kleurig 2015!
De titel hierboven kan op diverse manieren worden verstaan, in dit geval is het letterlijk bedoeld. Af en toe spreken mijn vriendin Margriet en ik een playdate af, dus is ze mijn playmate.
Ik ben weer bezig geweest met rubbings met de inktens blocks, het voordeel van zo'n playdate is dat je van alles kunt uitproberen. Wat gebeurd er als......is dan de juiste vraag.
Hier zijn de platte stempels gebruikt, zoals ze bij Mijn-eigen verkocht worden, op droge stof en op vochtige stof.
Margriet maakte rubbings met deze krijtjes van Pelican, waarvan de kleuren ook door liepen als de stof vochtig werd gemaakt.
Margriet probeerde ook de Bubble Jet uit. Bubble Jet is een vloeistof waar je de stof in legt voor een minuut of 5, daarna moet de stof drogen en daarna kan er een foto op geprint worden. Werkt prima op zowel katoen als op synthetische stof. Plak wel eerst papier achter je stof.

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Leuke proefjes alweer! Bubblejet is nogal duur, maar ook heel goed zelf te maken!

Beth zei

Aart, you can make the crayons and pencils permanent - washable - by carefully using base extender (clear acrylic fabric paint)

els zei

Leuk bezig geweest met je playmate. Ben erg benieuwd hoe je bubblejet zelf maakt. We zullen het Hannie moeten vragen.

Joke Hardenbol zei

Leuk hè dat spelen ;-)

Jo Huijsman zei

Toch wel heel er fijn om een playmate te hebben.