zondag 29 maart 2015

Voorbereiding Deconstructed Screen Printing.

Over enige tijd gaan we met de Art Quilt groep Oost Breakdown printen ( ook wel Deconstructed Screen Printen genoemd). De groep heeft al een lijst met benodigdheden gekregen van mij, de zeefdrukramen zijn besteld en vandaag aangekomen. Eerst maar eens de zeefdrukramen vullen.
Die hebben al een paar dagen staan drogen! Ik wilde deze keer met 1 kleur Procion MX werken, gekozen is voor Onyx, omdat dit uit meerdere kleuren is gemengd. Ook is de lap misschien te gebruiken met de lap die ik laatst geverfd heb.
Toen de voorbereidingen, de stof is alvast geweekt in de Soda-ash oplossing en gedroogd, met lijmklemmen vastgezet op de hoeken.
De eerste print is niet altijd de beste, de printpasta moet de verf in het zeefdrukraam nog oplossen, maar na enige keren het raam verleggen en afdrukken maken gaat het er beter uitzien.
Ik druk over de vorige afdrukken heen en alle drie de ramen door elkaar.
Een uurtje later ziet de lap er zo uit! De lap is in plastic verpakt om op een warme plaats te batchen, d.w.z. de printpasta moet zich in de stof vast gaan zetten. Over enige dagen kan de lap uitgewassen worden.


5 opmerkingen:

miekequilt zei

Ik ben heel nieuwsgierig wat dat worden gaat. Kan me er nog niks bij voorstellen.

Jo Huijsman zei

O, O, ik ben ook zo verschrikkelijk nieuwsgierig. alle verf toebehoren heb ik alle lange tijd in huis, maar nu ga ik ze ook daadwerkelijk gebruiken en leuk om ook weer de zeefdrukramen te gaan gebruiken, Daar heb ik nog veel te weinig mee gedaan.

Hannie de Beer zei

Heel interessant om met één kleur te werken, ik ben benieuwd hoe het wordt na het broeien en spoelen? Ik gebruik,altijd twee kleuren, maar het is beslist de moeite waard om het op deze manier te doen.

Ellen zei

Ja een kleur,vind dat erg mooi en zeer geschikt voor een achtergrond.Als je meerdere kleuren gebruikt is de lap wel mooi ,maar te mooie om er wat mee te doen.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Geweldig Aart, mooie resultaten heb je behaald!!!