woensdag 23 september 2015

Transparantie.

Sommige resultaten van het papierscheppen zijn zo dun dat het me goed leek om ze te gaan bewerken met een waxinelichtje.
Tijdens het papierscheppen heb ik hier rekening mee gehouden, links de bandjes met blauwe papier resten en rechts de 2 lagen papier met zijdevezels vragen om transparantie.
De kleur van het papier is donkerder geworden en de zijdevezels komen nu goed uit.
Links zijn de blauwe papierresten goed te zien, wat het geheel interessanter maakt, ook het rode stukje papier, waar Japanse papiersnippers op zijn verwerkt is nu beter.
Het blauwe stukje papier is minder transparant geworden dan ik verwacht had, het stuk papier was te dik. Het rode stuk papier met het stukje varen blad is transparanter geworden en laat het varen blad nu goed zien. Volgende etappe gaat het verwerken op stof worden.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Prima proefjes Aart! Er is ook encaustic was en bijenwskorrels voor dit soort werkjes! Maar natuurlijk gaat het met een waxinelichtje ook!
Mooie resultaten!

Jo Huijsman zei

Mooi Aart, ik ga alvast ééntje van mij. Velletjes verwerken op stof voor een verjaardagskaart. Zin in

Beth zei

Looking forward to the next step

els zei

Het wordt mooier en mooier. Ben erg benieuwd naar het vervolg Aart.