zondag 20 maart 2016

Lente!

Het thema voor de maand Maart van de internet groep http://De-Uitdaging.blogspot.nl is deze keer Lente. Het was heerlijk om hier op de koude winterdagen aan te werken.
De ondergrond is samengesteld uit diverse groenen, geverfd met Procion MX. 90% van de quilt moest groen zijn en de overige 10% moest bestaan uit een andere kleur. Dat heb ik letterlijk genomen, de maten van dit werk zijn 30 x 70 cm, dus 7 x 30 cm bestaat uit de rode kleur. Dit wilde ik op een abstracte manier over het groen verdelen, ik ben dol op eenm
Om de tulp toch als vorm terug te laten komen is deze ontkleurd, uitgetest op een oranje stof ging dat prima, maar op het groen was het resultaat teleurstellend.
De plannen moesten gewijzigd worden, door handquilten, borduurgaren opnaaien, machine naaien heeft elke tulp nu zijn eigen vorm.
Daardoor duurde het langer voor dit werk klaar was. Bij 1 tulp heb ik het garen over de ontkleurde lijnen genaaid, daardoor is er reliëf ontstaan.



7 opmerkingen:

Marrie-jette zei

Het is een heel aardig werk geworden Aart.Ik zou zoiets wel in mijn kamer willen hebben.

Marja. zei

van dichtbij ziet het er zeer intensief uit. uit, zoals ik op het blog v/d uitdaging al zei, wil het ook in het echt zien!

marjostoeckart.blogspot.com zei

Daar waren de kleur en ontkleur proefjes dus voor. Ziet er goed uit.

Hannie de Beer zei

Heel goed Aart, een zeer intensieve bewerking, vooral ook mooi, de gestileerde tulpen!


Beth zei

I do like the raised relief of the tulip.

Jo Huijsman zei

Echt lente Aart, het spettert er van af.

Joke Hardenbol zei

Daar waren die ontkleuringsproefjes dus voor. Jammer dat het niet lukte, maar dit stiksel is ook heel apart.
Volgens mij ontbreekt er een stukje tekst in je blogpost. Een zin is niet afgemaakt.