dinsdag 22 november 2016

Sporen - De-Uitdaging.

Nadat ik het thema voor deze keer had gelezen, dacht ik aan een vroege ochtend, vanaf mijn balkon kijk ik naar beneden en er ligt een laag maagdelijke sneeuw, waar al iemand met de fiets doorheen heeft gelopen.


Als basis heb ik sneeuwgeverfde lappen gebruikt die met Procion MX zijn geverfd in koude kleuren. Het probleem lag bij de sporen van fietsbanden die ik wilde gebruiken.

 Bij de fietsenmaker een oude fietsband gevraagd en gekregen, maar toen moest een deel plat op een plankje worden bevestigd. Montagelijm en lijmklemmen zorgde daarvoor. Nu kon ik ermee monoprinten en stempelen, Over de onderlap is organza gelegd, voor het glimmend effect wat vers gevallen sneeuw geeft,

Synoniemen die te maken hebben met de winter zijn op de ondergrond genaaid.















6 opmerkingen:

Eke zei

Wat een mooi verwerkt idee Aart. Sporen in de sneeuw, dat is inderdaad winter. En wat een leuk idee om met een fietsband te werken, goed gelukt die profielen. Een mooi geheel in kleur en vlakverdeling.

Eke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
janneke zei

Ooohhhh wat jammer....nu is de sneeuw niet meer nieuw!
En dat is je zeker goed gelukt!!!!!

Hannie de Beer zei

Een leuk bedacht thema ! Inderdaad gaat het zo met de versgemalen sneeuw. Wat een goed idee om een oude fietsband te gebruiken voor je stempel. Mooi werk alweer!

Jo Huijsman zei

De quilt is heel mooi geworden Aart en een voorrecht dat ik dit juweeltje in het echt mocht aanschouwen.

els zei

Wat een mooi uitgewerkt thema Aart, Creatief idee om hier een echte fietsband voor te gebruiken.