zondag 3 september 2017

Thema De-Uitdaging: Groeten uit........Italië!

Een mooi en inspirerend thema voor de zomermaanden, wanneer de meeste van ons op vakantie gaan. Wij hadden 6 dagen Milaan gepland met de trein, zowel heen als terug. Milaan is een mooie stad en ik verzamelde vele foto's om later aan dit thema te gaan werken, ik had al wel een aantal ideeën.
Om een stad wat beter te leren kennen en te weten waar de bijzonderheden zijn boeken we vaak de hop on hop off bussen, dit zijn dubbeldeksbussen waarvan het bovendek open is, deze bussen rijden de hele dag vaste routes, je kunt in- en uitstappen wanneer je wilt, Milaan heeft 3 routes. In de eerste bus konden we boven in aan de voorkant zitten en je ziet niet wat er voor of naast de bus gebeurd wanneer deze stilstaat. Bij het groen worden van het verkeerslicht stoven de scooterrijders voor de bus uit en dit beeld bleef bij mij hangen.
De scooterrijder is op straat gefotografeerd toen hij voor een verkeerslicht stond te wachten, ik heb de vorm van de scooterrijder m.b.v. een zwarte stift uit de foto gehaald en tussen de 2 lagen van een plastic show-map geschoven en uitgesneden. De plastic sheets zijn op een zeefdrukraam geplakt, m.b.v. textielverf zijn ze op de ondergrond gezeefdrukt. De ondergrond bestaat uit synthetische stof van een Italiaanse vlag van een restaurant uit de buurt.
De kaart van Italië is in de rechter bovenkant genaaid en het gekrioel van de scooterrijders is met de Italiaanse kleuren golvend op de ondergrond genaaid.
Afmeting: 50 x 50 cm.

6 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Quilts is heel treffend geworden. Mooie heldere kleuren en je krijgt echt het gevoel van de vaart waarmee op de scooters gereden wordt. Wij waren tijd terug in Napels om naar Pompeii te gaan. 1e avond de stad in op zoek naar restaurant moesten we brede straten oversteken vol scooters die zich niets aantrokken van voetgangersstoplichten. Zo n drukte is me altijd bij gebleven. En zeker nu door jou
Vrolijke quilt.

Marja. zei

Italy; de juiste kleuren, de vespa.s, ik krijg weer hierdoor de herinneringen van mijn oom die toen nog bij zijn ouders woonde(mijn opa en oma), de vespa stond toen in de gang, heeft mij altijd gefassineerd.
nooit in Italy geweest, maar ik kan me er iets bij voorstellen.
maar jouw ,,groeten uit,, is zeker gelukt.

Eke zei

Mooie quilt, snelheid en heldere kleuren. Een hele levendige herinnering, met zwier weergegeven. Mijn complimenten Aart!

Hannie de Beer zei

Italië. Fraai verwerkt met de vlag, en snelle scooters. Op deze manier krijg je een goede indruk van de Italiaanse steden! Leuke Quilt Aart!

Beth zei

What a lovely and creative way to show al the elements you wanted to include. I hope you holiday was a good one!! You quilt is!!

Jo Huijsman zei

Het is weer een echte Aart quilt.