zaterdag 19 juni 2010

Koud!

Dat is wat ik dacht nadat de top van dit quiltje een tijdje op de vloer lag. Dat doe ik meestal, dan kan ik ondertussen bedenken wat ik kan doen en ga doen. De rand is opzich wel goed en de rubbings ook, alleen zijn ze niet zo duidelijk, was ook niet mijn bedoeling. Dus wat doen we dan, het mes
P1020041.JPG
erin! The first cut is the deepest, maar daar had ik geen moeite mee. Maar met welke stoffen, die heb ik uitgezocht, ze moesten fel zijn, de repen gesneden. De eerste strip is 1 inch breed, dan hou ik een halve inch over. Ik was tevreden met de eerst bies die ik in de rand heb gezet, die moest niet recht zitten, want dan wordt het weer zo statisch, dus schuin. De eerste bies fleurde de boel al op, foto gemaakt, door naar de 2e bies, die ging ook goed, alleen in het vuur van de strijd vergeten er een foto van te maken. Dan bies 3, maar daar had ik niet zoveel ruimte voor, omdat de rand niet zo breed is. Hé, die bies hoeft niet van boven naar beneden te lopen, suffie! Met de liniaal op de rand een lijn opgezocht waarlangs ik kan snijden en hop daar gaat het snijmes. Nu heb ik wel een foto gemaakt, de derde bies is ook weer 1 inch breed, de 2e bies was 1,5 inch breed. De oranje bies raakt net het hoekblokje niet! Maar nu de 4e bies, wat ik vergeten was bij bies 2 nu wel toegepast, want bies 1 en bies 3 moeten een beetje doorlopen, hoeft niet
P1020044.JPG
zo precies, maar wel een beetje. Bies 4 zit er ook in, maar wat nu. Gistermorgen was ik over de markt gegaan, langs de kraam waar ze meestal schitterende batiks verkopen en laat daar nu een hele warme kleurige batik hangen. Die had ik dus al gekocht voor ik achter de naaimachine ging zitten. Ik heb de top erop gelegd en het geheel is perfect. Hier heb ik geen foto van, die komt morgen, want ik moet jullie ook een beetje warm houden, anders is de lol er gelijk vanaf. Straks ga ik hiermee verder, het weer is toch niet zo lekker voor een terras en de pleinen zitten vol met mensen die veel lawaai veroorzaken. Van quilten in het park komt niets, ik heb niets gehoord en alleen ga ik niet. Dus maar achter de naaimachine, dat is een stuk warmer, zeker met de randstof in de buurt en de het strijkijzer naast me. Ik zie tot mijn genoegen dat ik steeds de eerste bies beneden heb gehouden toen ik de foto’s nam, dat is ook meegenomen. Eigenlijk is het een beetje gemeen dat ik de rand stof niet laat zien, maar er moet iets geheim blijven en het is
P1020045.JPG
maar 1 nachtje slapen.Henk heeft al vakantie, maar ik heb de komende dagen nog dingen te doen. Ik weet niet of ik stop in de tijd dat we weg zijn, maar misschien bereid ik toch wat voor. Ik wil deze top toch een heel eind klaar hebben, zodat het mee kan om met de hand gequilt te worden. De sterren moeten ook nog vast gezet worden, dat kan ook mooi op de hotelkamer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Aart.Ik lees wel elke je log maar heb niet altijd wat te vertellen of te vragen,zoals nu!Heb je de krijtjes nog bij pipoos gekocht en heb je deze ook hierop uit geprobeerd?Of wat heb je anders gebruikt?
Groet Marrie-Jette.