maandag 6 december 2010

Anekdote.

Voor vandaag heb ik een grappige anekdote over een sinterklaasfeest van lang geleden, ik werkte in de huishouding bij een woon-zorgcentrum. In de vakanties van een collega die op de meerzorg werkte, dat is een afdeling met bewoners die zijn gaan dementeren, viel ik voor haar in. Van het afdelingshoofd, Frank, kreeg niemand echt hoogte, ik kon redelijk met hem opschieten.ij

P1020841.JPG
Als hij een grap aan het uithalen was, was dat goed te zien op zijn gezicht. Dat was ook het enige wat van zijn gezicht af te lezen was. Sinterklaas werd altijd gevierd met een dolle middag, het meeste personeel deed mee, toneelstukjes, zang, dansjes, alles werd dan uit de kast getrokken. Ik was net met een deel van mijn collega’s met quilten begonnen en Frank was dat jaar één van de zwarte pieten. Sinterklaas ging weg en ik zag aan het eind van de zaal dat Frank een onderonsje had met sinterklaas. Aan de ogen van Frank te zien was het niet helemaal pluis, er was namelijk nog een pakje blijven staan en sint moest nog even terug om dat te overhandigen. Ik was dat jaar met begonnen met quilten met een aantal collega’s. Het pakje bleek voor mij te zijn! Wat zat er in? Een tiental wollige jurken, die achtergebleven waren van bewoners die het afgelopen jaar waren overleden. Zwarte piet Frank wist nog te vermelden dat ik nu wel genoeg lapjes had om verder te gaan. Ik heb alles mee naar huis genomen, want ik wilde me niet laten kennen, de jurken zijn bij het Leger des Heils terecht gekomen. Ik moest er natuurlijk hartelijk om lachen en Frank heb ik later weer te pakken gehad. Oog om oog, tand om tand! Wij vieren samen eigenlijk geen sinterklaas, maar ik zorg altijd wel voor een chocolade letter, ik leg ze bij de schoenen bij de openhaard of ik neem ze mee als ik met de koffie naar de slaapkamer ga en roep dan Henk wakker makend dat sinterklaas is geweest. Dan hoor ik een gebrom onder het dekbed vandaan komen, het is nog te vroeg. Gistermorgen had ik deze twee letters mee genomen en heb ze achter het dienblad op het bed neer gelegd en niets gezegd, totdat Henk ineens zei dat sinterklaas was geweest. Ik wist natuurlijk nergens van! Guido krijgt zijn sweater met de kerst, want hij wordt nu al overvoerd met cadeautjes van Opa en beide Oma’s en niet te vergeten thuis nog.
P1020842.JPG

De sterrentop is inmiddels weer gegroeid, nog 11 sterren te gaan.

3 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Toch jammer al die stof van die jurken had je vast kunnen verwerken of was het allemaal synthetisch ? Leuk verhaal groet liesbeth

vilterietje zei

dan denk ik aan peebee's blog: en ook een houten jurk erbij!
goed dat je hem ook te pakken hebt gehad. lieve groet en tot....riet

conny's quilts en creaties zei

Mooi verhaal! Tja zo krijg je wel eens vaker stof, goed bedoeld maar onbruikbaar om mee te quilten....de jurken hebben vast weer een goed plekje gevonden...