donderdag 9 december 2010

Voorbereidingen voor de Bee van straks.

Ja, voorbereidingen heb je wel als de quiltvriendinnen komen. Ten eerste met de boodschappen, waarschijnlijk moet ik toch nog even de stad in voor ze om 10.00 uur komen. Er komen er maar twee, maar dat wil niet zeggen dat je geen voorbereidingen moet treffen.

P1020850.JPG

Na de boodschappen heb ik eerst de kerstboom maar eens opgetuigd, omdat dit maar een klein boompje is moest ik nieuwe lichtjes kopen en kleine kerstballetjes! Ik hou niet van overvloedig volle bomen en al helemaal niet van veel kleurige kerstbomen. Tussen de ballen en de lichtjes zit koperdraad, ooit eens gekocht, als ik de boom aftuig gaat alles weer op een propje in het doosje en nu moest ik het weer een beetje uitelkaar trekken. Lijkt me ook leuk om in een quilt te gaan gebruiken, misschien had ik een vooruitziende blik toen ik dit ooit kocht, het kan wel 10 jaar geleden zijn geweest. Misschien dat ik tegen de kerst nog een mooi kerststuk laat maken of koop. Vorig jaar kwam ik bij de bloemist een mooie grote glazen schaal tegen, ik heb mijn boodschappen karretje dan bij me, daar moet het in want iets in mijn handen en het karretje voort trekken gaat niet samen. Daarom moest de schaal in het karretje, erin ging net, maar thuis moest het er weer uit, na lang dubben hoe dat probleem opgelost moest worden is het gelukt, de schaal was heel gebleven.

P1020851.JPG

De lichtjes zien eruit als bloemetjes, het is nog gelukt om zo’n bloemetje te fotograferen. Ik moet eens even kijken in mijn voorraad of ik nog een mooi gouden breed lint heb liggen, dan kan ik daarvan een strik maken die ik als piek ga gebruiken. Ondertussen was ik bezig een lekkere kippensoep te maken, kippensoep is een oud en probaat middel als je grieperig bent, voor zover ik weet is niemand dat, maar als het zo zou zijn, heb ik het medicijn.

P1020852.JPG
Omdat de foto van gisteren donker uitgevallen was, door te weinig licht, heb ik maar een nieuwe foto gemaakt, ik vond dat ik dat aan jullie verplicht was. Aan quilterige dingen ben ik gisteren niet toe gekomen. Als er straks nog leuke dingen voor een bericht voor morgen langs komt, zal ik daar morgen over berichten, eerst moet ik dan wel toestemming vragen om foto’s te maken. Ik sluit af met een foto van de bruine ster met de stralen om zich heen, misschien vangen jullie nog wat stralen op, die de dag misschien wat licht gaat brengen, want het is wel donker weer de laatste dagen.
P1020853.JPG

3 opmerkingen:

Anoniem zei

wow, die stralende ster is wel heeeeel mooi Aart. Werk je volgens de Engelse methode? Ik vind het een hele stoere sterrenquilt worden, prachtig.
Je boompje is ook een schtatje, goed idee, die bloenlichtjes.

Nienke zei

Ook mij doe je een plezier met uitleg over je techniek aangezien ik nu voor het eerst van mijn leven bij het handquilten ben uitgekomen ;-). Fijne dag!

vilterietje zei

wat een lief kerstboompje! ik zou hem 's avonds niet alleen in de kamer laten, maarmee naar de slaapkamer nemen!
geniet van je bee en tot....riet:)