dinsdag 14 februari 2012

Luik één van het tweeluik.

Afgelopen zaterdag heb ik een idee gekregen hoe ik met het tweeluik verder zou gaan. Eerst is er in de naden genaaid, die er toe doen, elk met zijn eigen kleur garen. Eerst  moest ik er erg
P1040076.JPG
aan wennen om precies in the ditch te naaien, maar na rust te nemen tijdens het naaien valt dit reuze mee. Ik moet alleen regelmatig een pauze inlassen om mijn ogen uit te laten focussen. Gisteren kwam ik op het punt dat de geel/groene vlakken gevuld moesten worden. Het was niet de bedoeling dat we dat vol gingen meanderen, dat is namelijk het enige wat mensen schijnen te doen als er vlakken gevuld moeten worden. Op zich is dit tweeluik strak van vorm, dus werd de invulling ook strak. Eerst ben ik met de rechter zijkant begonnen, met rechte lijnen op en neer met keerpunten. Eigenlijk een rustgevend werkje, je moet alleen de snelheid gelijk proberen te houden en dat lukte aardig. De linker zijkant wilde ik niet precies hetzelfde doen, die is gedaan met horizontale banen. Klik voor een beter beeld op de foto. Vandaag heb ik iets anders in mijn agenda staan, het tweede luik van het tweeluik moet wachten, wat ook wel goed is om er afstand van te kunnen nemen en er mee verder te gaan als me dat uitkomt.

9 opmerkingen:

Ineke zei

Dit geeft wat rust.

vilterietje zei

ben benieuwd naar nummer 2

Hannie de Beer zei

Een prachtig ontwerp,ik ben benieuwd naar het volgende paneel!Deze is mooi rustig en strak.

Liesbeth Wessels zei

Mooi geworden, en een strakke manier van doorquilten. groeten van liesbeth

sylvia zei

je kunt toch ook met transport en voetje-breed doorstikken??
geeft ook een mooie strakke vlakvulling!
http://www.inekevanunen-wingelaar.nl/

liefs, Syl

MulticoloredPieces zei

Hi, Aart. Really interesting piece and I think you've proven once again that a quilt isn't finished until it's quilted! Your quilting really enhances the design.
best, nadia

meta zei

Mooi geworden, Aart!

Nienke zei

Ik spirk even bij jou wat het effect is ;-). Heel mooi, dit is mijn favoriete helft van het tweeluik.

Dea zei

Mooi strak inderdaad. Ik vraag me af wat het effect zou zijn geweest als je de vorm van de blokken zou hebben herhaald in je quiltwerk.