zaterdag 25 februari 2012

Tweeluik–vervolg.

Na het uitpuffen van de workshop van donderdag, kwam gisteren weer het leven van alledag. Eerst de wasmachine aanzetten, de droger vullen en de boodschappen doen. Weer thuis was de droger klaar en konden de overhemden gestreken worden en de rest opgevouwen worden. Na de lunch was er weer ruimte om achter de naaimachine te kruipen.
P1040099.JPG
Afgelopen week was ik al aan het vlechten gegaan met diverse wolletjes, daarbij was al snel een combinatie van wolletjes ontstaan die ik op de twee delen van het tweeluik kon bevestigen. Voor het vastnaaien van de wolletjes gebruik ik voetje nummer 23, maar de vlecht kon niet door de opening van het voetje, dat wist ik van te voren, maar bij het vlechten ging het om het effect was de wolletjes zouden geven. Nu heb ik de drie wolletjes door de opening van het voetje gekregen en voor het opnaaien zijn de 3 wolletjes gedraaid, dat ging goed. Bij het linkerdeel, waar de blokken horizontaal geplaatst zijn, zijn de wolletjes in een verticale rechthoek opgenaaid. Bij het rechterdeel van het tweeluik, waar de blokken verticaal zijn geplaatst zijn de wolletjes in een horizontale rechthoek opgenaaid. Nu wil ik nog kijken of ik er nog kraaltjes bij op ga naaien, dat zal voor een glimmertje zorgen.
P1040100.JPG
Ik hoop dat het op de foto een beetje te zien is, want door het weinige licht van gisteren moest ik wel flitsen.
Leuke reacties heb ik gisteren gekregen op het bericht van de workshop, naar aanleiding van de aankondiging zijn er tenminste een paar mensen geïnspireerd geraakt om de workshop te bezoeken, ze hebben er ook van genoten. Dit vind ik de kracht van het bloggen, het delen van informatie en kennis. Het laat je weer merken dat je van delen meer kunt maken!

6 opmerkingen:

vilterietje zei

vind je het glimmertje nog nodig? soms is het ook de kunst van het weglaten aart:)

Hannie de Beer zei

Misschien moet je zo laten? Less is More!

Marrie-jette zei

Dat is ook wat ik dacht...Je zou om te kijken of de kraaltjes echt leuk staan ze eerst gewoon erop leggen en er een dagje tegenaan kijken.
Ik vind je tweeluik wel leuk worden!

Shirley zei

Ben al een paar dagen niet langsgeweest, maar wat is het genieten! de quilts zien er al zo mooi uit, (wow, leuk doorgequilt!) tja, wel of niet nog bling-bling toevoegen, soms denk je dat het al genoeg is zo, maar dan blijkt over de top nog mooier te zijn. Je kan het er toch altijd nog afhalen, tornmesje binnen handbereik.

sylvia zei

Voor mij hadden de vlechtjes er al niet meer op gehoeven.......
Wat wel, misschien wel nix meer...???
Weet het niet zo goed! Misschien vind je je quilt(s) nu nog te gewoon, maar TEveel........??.....
fijne zondag en succes met denken!!

Dea zei

Ik vind de wolletjes niet zo, om eerlijk te zijn. Wat dan wel? Misschien een strak, zilverkleurig randje ergens? Maar misschien heeft hij eigenlijk niets meer nodig.