zaterdag 6 oktober 2012

De serie compleet.

Gistermorgen heb ik mezelf getrakteerd op het strijken van de laatste halve fat quarters die al enige dagen klaar lagen om gestreken te worden. De serie van 25 lapjes is nu compleet.
P1040855.JPG
De vrijdag zit bij mij vol met dingen die moeten, de weekend boodschappen en de was. Ik probeer dan de deadline van 12.00 uur te halen, dan moet de was weer gevouwen en gestreken in de kast liggen/hangen. Strijken is niet mijn favoriete bezigheid óf het moeten lappen zijn die ik nodig heb als ik achter de naaimachine zit of, zoals nu, de verflappen. Dan bewaar ik die voor het laatst om mezelf te trakteren. Ach iedere gek heeft zijn gebrek, zullen we maar denken, maar het rond mijn dingen die moeten mooi af. De raderen draaien alweer, gisteren de eerste dag gehad van de cursus Op weg naar Art van Marjon Hoftijzer, dit wordt het derde seizoen, de vorige seizoenen speelden zich in de avonduren af bij Marjon thuis. Nu zijn er twee groepen samen gevoegd, plus nog wat andere cursisten, de avond is een hele dag geworden. We hebben gisteren hard gewerkt en de komende maand is er genoeg huiswerk! Het gaat een ‘warme winter’ worden.

8 opmerkingen:

Hannie de Beer zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Hannie de Beer zei


Wat een feest om naar te kijken! Iedere keer geniet ik weer van al die mooie lapjes die voorbijkomen. Een succes!
En jij kunt de winter goed beginnen met de cursus op weg naar Art. Je bent al een aardig eind op die weg!

Marrie-jette zei

Altijd weer mooi om naar te kijken...mooie kleurtjes Aart!Zelf strijk ik de lapjes gelijk als ik ze gewassen heb,nog lekker nat dusen dan zit er geen kreukje meer in hoor.

Franny zei

Mooi die verscheidenheid aan gele kleuren. Net geverfde lapjes zijn altijd zo gestreken, maar overhemden die laat ik graag liggen.

Birgitte aka Bietje zei

Van de week hoorde ik dat in Arnhem en Velp een putdekseldief in de weer was. Ik moest eigenlijk meteen aan jou denken. Niet dat ik je van diefstal beticht, zou niet durven. Maar jij bent toch ook zo gek van putdeksels, de patronen er op dan.
Gelukkig is de dief opgepakt, zodat iedereen weer veilig op straat kan. Je moet er niet aan denken in zo'n gat te vallen. Brrr.

Nienke zei

Goed gelukt Aart!

janneke zei

Dat is ook een mooi kleur verloop.
Nat of vochtig strijken gaat echt veel gemakkelijker.

Leny Huneman zei

Wat een juweeltjes. Daar gaat vast iets moois van komen.