dinsdag 4 november 2014

Architektuur en Textielfestival.

Gistermorgen ging ik weer vroeg op pad om om 10 uur in Leiden te kunnen zijn. De derde bijeenkomst voor het project voor het textielfestival. We zijn ondertussen met onze inspiratie ideeën de fuik ingezwommen, eerst waren de ideeën nog divers, maar nu zijn er keuzes gemaakt en ieder is bezig met de voorstudies.
Mijn voorstudies komen voort uit de inspiratie voor een prachtig porseleinen schaaltje, het eerste schaaltje is gemaakt met touw waar omheen katoenen stof is gewikkeld, daarna is het beklede koord door middel van een zigzagsteek opgebouwd, het schaaltje aan de rechterkant is op dezelfde manier opgebouwd, maar dan niet met katoen, maar met repen van een plastic zak. Ondertussen zijn er nog meer schaaltjes bijgekomen, ieder op een andere manier tot stand gekomen.
Hierboven is iedereen bezig met het eigen onderwerp. Over 2 weken komen we voor de laatste keer bij elkaar en dan gaat ieder flink aan de slag. Het is leuk om andere disciplines in de groep te hebben, zoals borduursters, weefsters, quiltsters

Maar voor ik in Leiden aankwam, moest ik overstappen op Utrecht Centraal station, waar al tijden druk gebouwd wordt, Utrecht wil ook mee in de vaart der volken, dus bouwen ze een nieuw gemeentekantoor naast het station. Ik ben het even kwijt of de gemeente ambtenaren hier ook komen te werken, de plannen zouden ondertussen weleens veranderd kunnen zijn.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Weer een leuke update! En inderdaad een zeer opvallende architectuur in Utrecht. Telkens als ik op d e trein naar Eindhoven sta te wachten, kan het niet anders of mijn blik gaat omhoog!

Joke Hardenbol zei

Leuk zo'n groep met allerlei disciplines. Jullie hebben speciaal voor het textielfestival een groep gevormd?

miekequilt zei

Dat gebouw is mooi!!! Echt iets voor mij, bedankt voor de mooie foto's, misschien moet ik binnenkort maar eens gaan treinen.

Jo Huijsman zei

Fijn dat ik je vorderingen voor het textiel festival mag volgen en wat een prachtig ritme in het gebouw. (QS13 opdracht ritme) vandaar dat ik gelijk daar aan denk.