zondag 19 april 2015

Natuur/Architectuur.

Op de cursus Op weg naar Art ging laatst de les over het printen van foto's op T-shirt transfer papier. Uit nieuwsgierigheid geprobeerd om 2 foto's op 1 vel te printen.
De eerste foto was van de blauwe bomen, te zien op het terrein van de tuinen van Appeltern, die ik in zwart-wit afdrukte. Daaroverheen is een kleurenfoto van het nieuwe stadskantoor van Utrecht geprint. De foto is versneden, de bomen zijn met de naaimachine geaccentueerd, daarna de lijnen in het stadskantoor. De blauwe bomen wilde ik op de voorgrond terug laten komen, deze zijn met de naaimachine vormgegeven.
Een rode rode organza moest een deel van de foto afdekken en toch nog genoeg zichtbaar laten.
De ondergrond is een met Procion MX geverfde lap.



10 opmerkingen:

janneke zei

Leuk gedaan Aart!

miekequilt zei

Dat is je dus goed gelukt zeg.

Eke zei

Spannend om nieuwe wegen te proberen. Het ziet er goed uit Aart, mooi gedaan!

Marrie-jette zei

Wat ik vooral zo leuk vind is om te zien wat een ontwikkeling je door maakt de laatste jaren.
Zelf ben ik niet van de strakke vormen maar als ik jouw werk zie vind ik het prachtig!

Hannie de Beer zei

Heel goed zeg, een leuk experiment, en mooi verwerkt!

els zei

Heel bijzonder Aart.

Anita zei

Goed gelukt, grappig ben zelf ook bezig met gebouwen, een foto van Fred van een gebouw uit Kopenhagen

Beth zei

Aart, That is a very successful piece. I think I remember your photo of the building on your blog in the past. I love the stitching and the red organza. Really good work!

Ellen zei

Ik had de quilt al in het eggie gezien ...MOOI!!

Jo Huijsman zei

en in het echt nog veel mooier.