woensdag 24 oktober 2018

In en om het water, thema De-Uitdaging.

Westenwind.

Dat is de naam van dit nieuwe werk, thema 'In en om het water'.




De inspiratie ervoor vond ik tijdens onze vakantie naar Ierland, het ruige landschap, glooiende heuvels, strand, rotsen en de oceaan.


De foto die gebruikt is is genomen in Derrygimla, county Galway. 2 foto's zijn geprint op lutrador, daarvoor heb je een medium nodig als tussenlaag. Ik had 4 prints, die daarna in banen zijn gesneden, 2 horizontaal en 2 verticaal, daarna gevlochten en op vliesofix gestreken. Het resultaat is 2 gevlochten prints.


Voor de ondergrond heb ik zelf geverfde lappen gebruikt, die in golvende lijnen zijn gesneden en op genaaid zijn met golvende lijnen.
De blokjes van de lucht in de prints heb ik boven het strand met rotsen laten wegwaaien door de westenwind.

Tijdens de Handwerk en Quiltdagen, van 15 t/m 17 november zijn 5 thema's van onze groep De-Uitdaging te zien in de Brabanthallen te 's Hertogenbosch, we bestaan dit jaar 10 jaar., 

7 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Ook nog op tijd voor de tt van De-Uitdaging. Mooi weer water aan een mooie kust.

Hannie de Beer zei

Spannend deze techniek , straks in het echt te zien! Mooi werk!

Jo Huijsman zei

Gezellig dat je weer op je blog schrijft Aart

Beth zei

very clever Aart

sanpiseth40 zei

I love your posts and everything looks wonderful. I love your idea thanks for sharing.
ดูหนังออนไลน์

Gus en Juul zei

Mooi geworden, Aart. Ik kijk ernaar uit om jullie werk in het echt te komen bewonderen.

miekequilt zei

Fijn om weer zoveel berichten van je te lezen. Deze quilt is weer mooi geworden.