maandag 20 september 2010

Soms is het leven probleemloos.

Maar vandaag niet. Hoe dat komt? 2 Mensen zijn daarvoor verantwoordelijk, of eigenlijk 3. Nou eigenlijk klopt dat niet helemaal, ik ben natuurlijk zelf verantwoordelijk voor mijn beslissingen. Zal ik het eens uitleggen? Ik had mijn plannen met deze top die bijna klaar was, maar na 2 reacties van gisteren dacht ik, dat is wel leuk om hier ook een extra laag in te bouwen. Dank jullie wel Liesbeth en Tineke! Dit bedoel ik heel positief. Dat vind ik nu zo fijn aan bloggen en aan de reacties die het oproept. Breng mij maar naar een ander niveau. Alleen nu het probleem, hoe los ik dit op, hoe ga ik het aanpakken.
P1020553.JPG
Daarom is er een grote scheur gekomen in de drop, om aan te geven dat er een streep door de rekening is gekomen. Ik weet niet goed hoe ik de extra laag er in moet krijgen. Na de lunch liep mijn hoofd om van de gedachtes, ik wilde eigenlijk nog meegaan met een stadswandeling, maar wilde ook doorgaan. Henk zette mijn benen weer op de grond en ik ben met de stadswandeling mee gegaan. In Arnhem herdenken we deze dagen 1944 Market Garden. Dit was een catastrofe voor Arnhem in die dagen, we waren een brug te ver. De stad grotendeels verwoest, de bewoners, 90.000 mensen, geëvacueerd. Deze mensen dachten met 3 dagen weer terug te kunnen keren, maar dat heeft 8 maanden geduurd. We hebben verschillende memorabele plaatsen bezocht en verhalen aangehoord. Achteraf was ik blij dat ik toch gegaan ben, mijn hoofd was even leeg gewaaid. Nu ben ik weer bezig met de gouden droppen op hun plaats te naaien en ondertussen denk ik na over hoe ik de rest aan ga pakken. Om even een paralel te trekken tussen de stad en de drop, de stad is als een phoenix uit haar as herrezen dus dat zal met de drop ook wel gebeuren.
P1020548.JPG
Bij het stadhuis, naast de grote vijver, staat dit beeld van Zadkine, het is een phoenix die als herinnering een plaats heeft. Vandaag hoorde ik nog iemand zeggen dat je nooit achterom moet kijken, want je moet vooruit, maar je moet wel weten waar je vandaan komt voor je vooruit kan. Wat ben ik  filosofisch opeens.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nu word ik helemaal nieuwsgierig naar wat je ermee gaat doen.

Er zijn veel mogelijkheden; je kunt voortborduren op het drop motief. Bijvoorbeeld een hele grote drop achter deze drop hangen, alsof het een schaduw is (drop shadow ;-).

Jou kennende kom je vast met een leuke oplossing voor dit 'probleem' en anders ga je toch gewoon fijn verder met je plannetje...

Liesbeth Wessels zei

Die foto met die scheur is prachtig !!

En die lieve Henk, die je toch uit de lappensores haalt. Enne mijn rug is breed hoor, daar glijdt veel vanaf. groet liesbeth