donderdag 31 maart 2011

Drukke dag!

Gisteren was een drukke dag, met 3 personen hebben we een kennismakingsdatum geprikt voor een nieuw Art-quilt groepje. We zijn met 6 personen, de bedoeling is allerlei materialen en technieken te behandelen en uit te proberen. Toen ik daarvan thuis kwam, moesten er allerlei dingen gedaan worden en heb ik alleen tijd gehad om de lap, die ik gisteren liet zien, uit te spoelen.
P1030099.JPG
Het rechtergedeelte wat ik had behandeld met acrylwas en ijzer-oxyde poeder gaf nog af als je er met je vingers overheen ging. Dit leek me niet zo goed voor het binnenwerk van de naaimachine. Daarom heb ik het even door een sopje geslagen met wolwasmiddel. Daarna goed uitgespoeld en op een rekje gehangen. Dat rekje had ik op het achterbalkon gehangen, maar een kwartier later regende het al. Nu hebben we ook nog een balkon aan de voorkant, die is inpandig, dus overdekt. Op de foto hangt de lap aan het rekje en zo zou je denken dat de kleur van het rechtergedeelte donkerder is geworden. Ik ben wezen kijken, maar dat komt doordat de lap nog nat is en er licht van achter op valt. Het is nog dezelfde kleur gebleven, maar de roest stof is eraf. Pffff!!!!! Het ruikt nu ook niet meer naar azijn, maar lekker naar het wolwasmiddel. Er is wel iets kleur verdwenen van de lap, die met scheerschuim en acryl-inkt is behandeld, maar er is nog genoeg over.
Morgen krijgen jullie de rand te zien, die ik gemaakt heb voor de Round Robin 2011, gisteren heb ik het blok met rand gekregen die mijn voorgangster heeft gemaakt. Ik mag nu aan de zijkant van dat blok en de onderkant een strip zetten van 10 cm breed. Stilletjes aan krijg ik al een idee, maar ik ga een paar ideeën verzamelen, voor ik echt aan het werk ga.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

eeun uitermate goed begin aart... ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

vilterietje zei

wauw wat een drukte! krijg je nog tijd voor andere dingen aart?

Hannie de Beer zei

Zoals ik kan zien op de foto,geven allebei de poeders een goed resultaat! Ik was de stof ook altijd even anders zit je steeds met de roestpoeder restjes overal!

Liesbeth Wessels zei

Jij hebt de ideeën nu al ? Dat werkt snel. Ik kan even jouw ideeënbron leven ?? groeten van liesbeth