maandag 14 maart 2011

Het gaat niet zo snel, maar het gaat.

De titel vermoed dat ik er niet zo veel plezier aan beleef, maar dat doe ik wel. Het gaat inderdaad niet zo snel, elke keer moeten de kleuren garens verwisseld worden en draadjes afgeknipt. Stukje voor stukje kan er gevlochten worden. Om gelijk maar even op de reactie van Ineke te antwoorden, Ineke reageerde dat alle stroken in elkaar zouden moeten passen ook al zijn ze gegolfd. Dat zou kunnen zijn als je alle stoffen in dezelfde golven kunt snijden. Dat heb ik niet gedaan en is ook niet de bedoeling geweest.
P1030060.JPG
Als er op een kruispunt een gaatje valt en de beige stof te zien is, stop ik er een klein stukje gekleurde stof onder. In het gedeelte met de lichte stof, doe ik dat met de fel gekleurde stoffen, in het gedeelte met de fel gekleurde stoffen doe ik dat met lichte stoffen. Af en toe laat ik het kleine stukje wat vrij komt zoals het is. De banen stof worden aan de rand vast gezet met een zigzag steek met een kleur garen die het meest overeenkomt met de kleur van de stof. Ik zigzag in die kleur alleen de banen die over de anderen heen gaan. Ik pak ook kleuren waarvan ik vind dat ze op die plaats moeten komen. Daarom is het ook spannend hoe het geheel er uit komt te zien. Ik had gisteren al verteld dat dit een top gaat vormen, waar straks nog van alles op gaat gebeuren.

5 opmerkingen:

christina zei

Je maakt wel heel veel werk voor een achtergrond aart.

Hannie de Beer zei

Het ziet er zo wel kleurig uit. Maar net als jij denk ik dat het niet lukt om alles precies aan te laten sluiten? Wel ik zag op de blog van Tegendraads dat ze onder leiding van Mariet dit werk hadden gedaan, misschien heeft zij een tip?
Je zet het nu vast met een zigzagsteek,maar de Bernina en Phaff hebben ook een hele mooie festonsteek!

Anoniem zei

Heel benieuwd hoe dit gaat worden.

Liesbeth Wessels zei

Je creëert dus je eigen achtergrondstof. Je maakt het wel allemaal heel spannend , groeten van liesbeth

Anoniem zei

Sorry Aart, ik dacht echt dat je het niet lukte. We laten ons verrassen.
Gr. Ineke