woensdag 18 januari 2012

Bloed, Zweet en Tranen.

Het is een leuke titel zo boven dit bericht, maar eigenlijk valt het bloed wel mee, de tranen ook, maar zweet heeft het wel gekost.
P1040017.JPG
De blokken wilde ik een eigen vorm geven en daar moest ik voor de rest rekening mee houden, vandaar dat er nog weleens een naad schuin loopt. Ik wilde de blokken van boven naar beneden verbinden met stroken van restjes stof, horizontaal lopen enkel banen van andere stof, of de breedte zo blijft hangt af van het resultaat als alles in elkaar zit. Je kunt beter weghalen dan erbij doen, nietwaar! In dit gedeelte van de top zitten drie blokken, de andere drie zijn voor het andere deel van het tweeluik. Daar komen de blokken anders te zitten, hoe weet ik nog niet, maar wel anders. De stof voor de achterkant is veel feller van kleur dan op de foto. Het kost behoorlijk wat hoofdbrekens om een juiste verdeling te verzinnen, het kost tussendoor meer denkwerk dan naaiwerk. Eergisteren heb ik nog 6 blokken erbij gemaakt, maar die komen toch niet zo goed uit bij deze blokken. Voor een volgende quilt misschien. Die blokken zijn ook gemaakt van 6 stoffen die met de hand golvend zijn gesneden, ik heb afgelopen zaterdag geleerd hoe je dat moet doen zonder te spelden. Nadat ik eergisteren de blokken klaar had was ik moe, het is vrij intensief werk. O jee, ik zie een horizontale rij met blokjes scheef lopen, dat is niet de bedoeling. Gelukkig ligt de lap dichtbij, straks maar eens checken. Kritiek mag geleverd worden!
P.s. Ja hoor ik heb het gechecked en zowel links als rechts zit zo scheef als wat. Geen nood, vandaag heb ik een bee, neem mijn tornmesje mee en er gaat iemand vreselijk stofzuigen als ik weg ben. Sorry Agnes!! Daarna uithuilen en opnieuw beginnen.

11 opmerkingen:

marjolijn zei

Ik vind dit leuk!!! Zo zo achter de naaimachine willen kruipen om dit uit te proberen. Heel inspirerend, Aart. Ben heel benieuwd hoe het verder groeit.
gr. Marjolijn

Geckoboxes zei

Scheef of niet, ik vind het nu al mooi! Groen met paars: mijn lievelings kleurenstel

Hannie de Beer zei

Ik vind dit al een geweldig goed resultaat!De scheve stukjes zijn heel gemakkelijk te veranderen.Ik ben ook beneuwd naar het vervolg!

Shirley zei

ik moest even goed kijken, waar scheef? Wat een heerlijk quiltstuk is dit aan het worden

Quibi zei

Dit is niet mijn ding... Ik vind je stofkeuze erg mooi, maar dan houdt het ook wel een beetje op, vrees ik.
Maar zo heeft ieder gelukkig zijn eigen smaak.

Ik moest wel een beetje gniffelen over dat tornmesje en de bee.. ;)

sylvia zei

Ik vind het wel errug leuk, vooral ook die gekleurde blokjes rechts!!!
Zweet maar lekker even door en uithuilen mag bij mij.....;)

Liesbeth Wessels zei

Heerlijk ! Je bent lekker bezig ! Was een goede workshop zaterdag, ik zie leuke dingen voorbij komen. groeten van liesbeth

ina zei

goed bezig Aart....

Nienke zei

Ja, je lijnenspel is mooi Aart! Echt speels, ben zo benieuwd hoe het verder gaat!

christina zei

In het gronings is daar een leuke uitspraak over:

schoif stoit loif

wat gebekent:

scheef staat lief.

Annefred zei

Dag Aart, je bent mooi bezig. Scheef is niet zo erg hoor! Niet weer uithalen ,maar een "oplossing" zoeken. Wanneer je in het ander stuk van deze quilt, het wordt toch een tweeluik?, ook iets scheef maakt, valt dit niet op. Uithalen is jammer van je tijd!
Succes en denk er nog maar eens diep over na!(nog een beetje zweet kan er wel bij, toch?)
Groet