vrijdag 13 januari 2012

Shine a little light on me!!

Ofwel vrij vertaald, “Laat die zon nu eens gaan schijnen”. Ik ben er zo aan toe, dat grijze vochtige weer is niets voor mij. Ik begon al een beetje griepverschijnselen te ontwikkelen, laat ik daar nu net geen zin in hebben. Vandaag komt de Art Quilt groep Oost bij elkaar en dat wil ik niet missen. Morgen wil ik ook niet missen, dan begint de cursus die Ina Klugt geeft in Oldenzaal, Hedendaags en Eigentijds, Creativiteit en inspiratie! Ik heb me daar voor aangemeld en de cursus gaat 6 zaterdagen duren.
P1030994.JPG
Ik heb er zin an! Gelukkig zijn de beginnende griepsverschijnselen verdwenen, misschien komen ze aankomende week wel weer terug, maar dat zien we dan wel weer. De afgelopen dagen heb ik besteed aan allerlei dingen, één er van is dit werkstuk, dat ik There comes the sun! ga noemen. Het lag nog te wachten op verdere bewerkingen, maar welke wist ik nog niet, tot ik een stuk organza vond dat er mooi bij pastte, alleen het was iets te donker. Ik heb het erop genaaid met een zilverkleurige metalic garen, rond de bloemen een aantal keren. Daarna zijn de bloemen eruit geknipt!
P1030995.JPG
  Het is daarna om een canvaslijst gespannen, aan de achterkant met nietjes vastgezet. Je zult dan net zien dat halverwege de nietjes op zijn, op zoek naar de juiste maat en daarna naar de winkel om nieuwe te kopen. Ik heb van mijn oma zaliger geleerd dat vragen vrij staat en dat ik mijn hollandse mond bij me heb. Een goede les die ik er graag gebruik, bij sommige winkels hou ik me dom, dan doet het personeel precies wat ik wil. Ik ben een beetje afgedwaald van het verhaal, nadat ik het werkstuk om het canvas had geniet is gisteren de heatgun nog even over het donkere organza gehaald, wat gezorgd heeft voor versmolten delen, nu kan de zon door het wolkendek heen komen.
Wat ik bijna zou vergeten is een link te plaatsen naar het blog van Inge, http://ingesquiltverhalen.blogspot.com/2012/01/jayden.html, een verhaal over hoe het nu met Jayden gaat, jullie weten vast nog wel wie Jayden is, want deze naam is hier vaak gevallen het afgelopen jaar. Ik was weer ontroerd toen ik de foto van dat kleine jongetje zag, net als toen ik hem voor de eerste keer zag, met het verhaal van toen erbij. Daarom ben ik toen de actie begonnen, het was maar een druppel op een gloeiende plaat, maar wat voor druppel. Het geld wat de actie opbracht was mooi, maar niet het belangrijkste, maar het gevoel er achter, dat er zoveel mensen zijn die Jayden en zijn ouders een hart onder de riem wilde geven is veel belangrijker.

12 opmerkingen:

Christel Sins-Camp zei

Ik denk dat iedereen wel naar de zon verlangt, maar gelukkig kunnen we naar jouw schitterende werkje kijken!

Tilly zei

Je project ziet er prachtig uit, veel plezier met de workshop, en fantastisch zoals Jayden er nu uit ziet. groeten

sylvia zei

Wat een mooi stukje patch, of kun je het zo niet meer noemen??? Maar mooi is het in ieder geval en die blommekes erop, helemaal des zomers!
Hier is het des lentes,de narcissen bloeien in de berm!!! Niet te geloven, he?
Ik hoop dat je virus de kuierlatten heeft genomen, want daar zit niemand op te wachten, na 3 weken blaffen ben ik er ook nog steeds niet helemaal vanaf!!!
Van Jayden had ik net gelezen: wat een geweldig ventje is het nu, he en wat heb je toen goed werk gedaan!! Zo begint mijn dag weer goed.......
Liefs, Syl

vilterietje zei

.....als het goed is, gaat dit weekend de zon schijnen:)

conny's quilts en creaties zei

Ha die Aart, ik denk dat niemand roept : doe mij maar een lekker griepje! En die zon, ja die mag wel weer eens komen, al dat donkere sombere weer. Maar gelukkig kun je in je werkstukken de zon naar believen laten schijnen! Ik hoop voor je dat de griep jou dit maal overslaat...Jaydens verhaal had ik gister al gelezen, geweldig dat het zo goed met hem gaat nu!

joke zei

Mooi die organza weggesmolten.en die uitspringende bloemen.

Hannie de Beer zei

Prachtig dit "voorjaars"werkje! Ook ik ben het regenachtige weeer beu. Wat niet vaak voorkomt. Voor mij is alle weer goed weer!
Maar na dit gekwakkel mag het veranderen!
Het stukje van Jayden heb ik gelezen. Geweldig toch zo'n prachtknul het nu is.
Je hebt toen geweldig werk verricht!

Quibi zei

Mooi werkstuk heb je gemaakt, Aart! Nog even en ik ga toch een beetje van (A)artquilts houden :)

Nienke zei

In het echt nog mooier, goed bezig!

Shirley zei

Ik vind het weer heel erg Aartistiek :-) (ik schudde het zo uit mijn mouw). Ja, dat verhaal van dat ventje heb ik gelezen, heel erg ontroerend! Hopelijk gaat de griep gewoon aan jouw deur voorbij, want het is een echte bitch! Veel plezier bij de bee en workshops!

Inge zei

Helemaal waar wat je zegt over alle mensen die de ouders van Jayden een hart onder de riem wilde steken en dat ze daarbij ook nog een financiële of andere bijdrage leverden, was mooi meegenomen. Danny en Janice waren er reuze mee geholpen want dat verblijf in Amerika en alles eromheen kostte gewoon erg veel geld. Natuurlijk is het allerbelangrijkste dat de behandeling van Jayden supergoed is aangeslagen en dat het nu goed met hem gaat. Daar zijn we met z'n allen hartstikke blij om.
En nu verlang ik, net al jij, ook naar de zon en vandaag ziet het er naar uit dat we morgen (zondag) onze zin krijgen. Het belooft een mooie zonnige zondag te worden. Genieten dus maar. Je werkstuk vind ik erg mooi.

Fijn weekend (wat er nog van over is)
Inge

Dea zei

Je werkstuk brengt inieder geval de lente in huis!