zondag 22 januari 2012

Tweeluik–deel 1

Heerlijk zijn die zaterdagen, dan heb ik de boodschappen al binnen, de was hangt en ligt in de kast en heb ik de hele dag voor mezelf. Eerst alles weer uitleggen op de vloer en kijken hoever ik ben en wat er nog moet. De top ligt hier klaar, nog niet helemaal,
P1040018.JPG
want er moeten nog horizontale banen op. Doordat een erdere poging scheve banen opleverde heb ik het probleem getackeld door vliesofix achter de banen te strijken en ze eerst op de stof te leggen, dan kan er nog geschoven worden. De hulp van Henk ingeschakeld en een compromis gesloten tussen balans en symmetrie. Op deze manier dachten we die gevonden te hebben. De bovenkant is recht, vandaar zijn de banen gemeten en op de ondergrond gestreken. Daarna kon het feest beginnen om de top op maat te snijden. Rechts naast het middenblok is nog veel ruimte over, maar dat gaat opgevuld worden met wolletjes en kralen en dergelijke die we de volgende keer op de cursus gaan toevoegen. Hoe dat eruit komt te zien is gewoon afwachten.
P1040019.JPG
Omdat rust te krijgen met de a-symmetrische blokken heb ik ervoor gekozen om een verticale lijn te gebruiken en vele horizontale lijnen. Nu dit deel klaar is kan ik me gaan oriënteren op het tweede deel, die naar mijn mening anders uit moet gaan zien. Eerst de puinhoop op de vloer maar eens op gaan ruimen en dan weer opnieuw rommel maken. Ik heb nog meer te doen, huiswerk voor de cursus Op naar Art, waar composities gemaakt moeten worden met allerlei materialen die afgelopen woensdagavond zijn uitgedeeld. Daarnaast moet ik ook nog gaan werken aan de workshop van de Art-quilt groep Oost, waar we bezig zijn geweest met de werkwijze van 2 ontwerpsters, te weten Katie Pasquini Masopust en Sue Benner. De komende week, of misschien wel weken, zitten vol met het thema ontwerpen. Hoera, voor de creatieve geest!

6 opmerkingen:

Nienke zei

Als al je 'huiswerk' zo mooi als dit wordt, ben je vast een gelukkig mens.

sylvia zei

ik vind dit een mooi, in balans zijnde, geheel!
Op naar je huiswerk....:)
Jaja, op deze leeftijd nog verplicht huiswerk.....
fijne creatieve zondag

marjolijn zei

Ik vind het nu mooi in balans. Er zit ook spanning in. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Volgens mij mag jij wel 48 uur in een dag hebben om al je projecten te maken!
gr. Marjolijn

Dea zei

Je hebt het er druk mee! Heerlijk hè? Dit werkstuk wordt mooi!
Ik ben trouwens met mijn machine bij de dealer geweest en de spanning was inderdaad niet helemaal goed.

Ineke zei

Mooi. Nu het recht is gesneden is het ook evenwichtiger. Wat een heerlijke drukte.

christina zei

je hebt de kleuren geweldig gebruikt.