vrijdag 18 mei 2012

In den beginne….

waren er quilters die nog niet beschikten over de mooie stoffen die we tegenwoordig kunnen kopen, één van die beginners is Trudy Wassink. Gisteren ben ik naar een tentoonstelling geweest waar haar werk te zien was, vandaag en morgen is het ook nog te zien
P1040375.JPG
. De tentoonstelling is in de kerk op de kerklaan 17 op Rozendaal ( bij Arnhem). Buiten zie je dan deze quilt hangen die er modern uitziet, binnen is klassieker werk te zien. De eerste quilters gebruikten alles wat ze konden krijgen, zo is er een jip en janneke quilt te zien met de jip en janneke uit de 50-er jaren. Mocht je in de buurt zijn of kunnen komen, het is zeker een kijkje waard! Je kunt de kerk in lopen tussen 11.00 uur en 17.00 uur. Er wordt geen entree geheven, maar laat wel wat geld achter op de schaal voor in de kerk, wat gebruikt wordt voor het onderhoud. Tussen alle quilts door was het weer een leuk weerzien van bekenden.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Het is altijd toch interessant om te zien hoe er werd gequilt. Ook ik ben begonnen met oude lapjes,en goedkope nieuwe van de markt. Al die prachtige series had je nog nooit van gehoord. Jammer dat ik dit weekend al andere plannen heb. Lijkt me toch leuk om te gaan kijken.De quilt op je foto ziet er wel leuk uit!

mia zei

Leuk quilts uit het verleden,gr.mia

Klazien zei

Hé, wat jammer dat het voor ons toch wel wat (erg)ver is. Ik had Trudy haar quilts graag gezien, in 1990 maakte ze al heel bijzonder werk.

Ben zei

Bedankt voor de tip,heb een paar dagen bij kleinkinderen in Arnhem opgepast en ben ook even wezen kijken.De quilt met de 1000 en het verhaal sprak mij erg aan.gr, Truus.