donderdag 31 mei 2012

Klein werk.

Ik ben langzamerhand de tyvek proefjes, die ik maakte op een AQO-dag, aan het gebruiken.
P1040421.JPG
Dit werkje is maar 10 x 20 cm groot. Door de kleuren waarmee ik de tyvek heb geverfd voor ik het versmolt, wilde ik de ondergrond in dezelfde kleuren terug laten komen. De banen van de ondergrond hoefden niet precies gelijk te vallen met de banen op de
tyvek. De tyvek is er opgenaaid met dezelfde kleur garen van de ondergrond. Ik heb er nu niet voor gekozen om de tyvek verder te versmelten met de heatgun, gistermiddag vond ik op mijn werktafel, ja het was daar weer een lekker rommeltje geworden, nog zo’n zelfde stukje tyvek. Dat stukje wil ik na het opnaaien op een ondergrond wel verder gaan versmelten. Deze werkjes verdwijnen straks wel in mijn voorbeelden map, daarom krijgen ze geen naam. Momenteel ben ik weer een beetje aan het opkrabbelen na het overlijden van mijn schoonmoeder, dat heeft iets meer impact gehad dan ik had vermoed. Om dan weer in de running te komen, kan ik het beste wat kleine dingen doen, in dit geval iets wat al een tijdje ligt te wachten om gebruikt te worden. Aan de onderkant heb ik geverfde vliesofix gestreken en daarover een stukje organza genaaid, aan de
P1040422.JPG
rechterkant is met zwart garen grote kruissteken genaaid voor een extra laag. Het geheel versierd met pailletten, misschien komen er nog een paar meer op. Omdat het zulk lekker weer is heb ik op de bovenste foto oesterschelpen gelegd!

6 opmerkingen:

Suus zei

Een erg leuke en mooie zonnige compositie.

Shirley zei

Een heerlijke vrolijke kunstwerkje is dat Aart, ik hoop dat je de put snel uit krabbelt. Las op een vorig berichtje over onverwachts bezoek, de duif was vast jouw schoonmoeder die even kwam buurten , vandaar het uitgebreid bezoek aan de slaapkamer ;-)

Nienke zei

Ik vind het heel geslaagd Aart, zo subtiel zo als die structuur doorloopt, ik hoop het vrijdag in het echt te zien!

Hannie de Beer zei

Een heel geslaagde composite en verwerking. Fijn,om nog eens ergens voor te gebruiken.Of als naslagwerkje?
gr. Hannie

Anoniem zei

Wow, wat is dat mooi! Ik vind dit dus helemaal geweldig. Kleur!!

Sterkte met alles.

sylvia zei

Wat een vrolijk stukje werk!! Hebben we wel nodig met dit @#$%^&*weer!!
Vervelend dat je toch even een dip hebt gehad: maar kan eigenlijk niet anders he, als er zoiets ingrijpends als overlijden van, gebeurt! Ik moet al afgelopen maanden verwerken, het rond krijgen tussen mijn oren!!

De rondvaart op de Dieze heb ik ooit ook gemaakt,op een avond....leuk!!!

heb met plezier je verhalen gelezen en je werk bekeken: gave shirts voor DS, daar valt hij wel mee op!!! In positieve zin natuurlijk!

liefs, Syl