zaterdag 15 januari 2011

Mijn rijkdom.

Omdat ik gister alweer niet veel heb gedaan aan mijn leefwijze, door andere bezigheden, zat ik met het probleem waar ik vandaag over zou berichten. Ja, dat kan je hebben als iedereen toch wel een teken van leven van je verwacht. Ik ben mijn rijkdom maar eens bij elkaar aan het sprokkelen geweest.
P1020945.JPG
Door de jaren heen heb ik dit allemaal bij elkaar verzameld, van sommige weet ik nog dat ik het zelf heb gekocht, van andere niet meer. De kleine doosjes met kleurpotloden heb ik al heel lang, die kan ik al wel 20 jaar met me mee gezeuld hebben. Ze hebben ook al een paar verhuizingen meegemaakt. Op de eerste foto staat toch wel het kostbaarste van mijn bezit, de van gogh oliekrijtjes en de koffer met oliekrijtjes, aqaurelpotloden en acrylverf. Waar die koffer vandaan komt, joost mag het weten, maar elke keer dat ik hem open doe is weer een moment dat ik mijn kaken dicht moet doen.
P1020946.JPG
Hier een grote verzameling met 50 kleurpotloden, ik weet niet hoelang ik dit al heb. Maar nu komt het van pas met de schetsboek uitdaging. Er zit alweer een idee voor een schets in mijn hoofd, wie weet heb ik er even tijd voor. Dit bericht heb ik gisteren geschreven en het leest heel raar als ik schrijf dat ik er gisteravond misschien wel even tijd voor had. Het plan is dat ik gisteravond aan het schetsen ben geweest. Dit is de laatste avond die ik alleen doorbreng, want om 7.45 uur vanmorgen komt Henk aan op Schiphol. Ik ben benieuwd hoe hij aan gaat komen, afgelopen woensdag en donderdag is hij op zijn hotelkamer gebleven door griepverschijnselen. Wel zonde van zo’n reis, maar één voordeel heeft het, hij is zowaar romantisch geworden. Via MSN berichtte hij dat hij het luchruim zou gaan kiezen om 21.25 uur gisteravond. Ik ga dan bijna mijn bed opzoeken. Hij schreef: Ik vlieg in je dromen naar je toe!! Maar ik dwaal af,
P1020947.JPG
Acrylverf, wat Henk ooit gekocht heeft, met het wilde idee om te gaan schilderen, daar is nooit wat van gekomen en tijdens het inpakken van ons oude huis, ruim 5 jaar geleden, kon het wat hem betreft wel weggegooid worden. Ik had nog wel ruimte in de verhuisdozen, dat waren er uiteindelijk 150!!!! Hoe zou dat toch komen???
P1020948.JPG
Dit is een doosje die een aantal jaren geleden uit een kerstpakket kwamen, ik denk dat ik deze maar bewaar voor als DS weer eens komt, die kan uren zoet zijn met papier, schaar, plakband en dit doosje. Nou, is dit geen rijkdom, wat kan hier allemaal niet mee gemaakt worden. Nu alleen het kraantje aan mijn brein even openzetten, is daar een loodgieter voor te bellen? Er is een nieuw blog gestart, het is nog in de beginfase, over de quilt tentoonstelling die gehouden wordt in Kasteel Cannenburgh in Vaassen ( bij Apeldoorn) van 2 t/m 5 Juni aanstaande, het adres is http://www.quiltscannenburch.blogspot.com. Wil je er even gaan kijken dan moet je even knippen en plakken. Als Henk er morgen weer is en hij is niet slaperig dan maakt hij er wel een link van.

7 opmerkingen:

vilterietje zei

wat een mooie rijkdommen, geniet ervan! lieve groet (ook aan henk) en tot....riet:)

Anoniem zei

ja, dat is een ware schat die je daar hebt (ook in de lucht, of hopelijk alweer veilig op de grond). Maarruh...Aart, je moet die mooie krijtjes af en toe wel gebruiken hoor!

Anoniem zei

heerlijk he om zoiets in huis te hebben?Hopelijk is je eigen schat ook weer veilig in jouw armen geland....Fijn weekend.
Marrie-jette.

Anoniem zei

Vanuit niets toch een gezellig verhaal maken, goed hoor.Hopelijk heeft Henk niet teveel last van een jetlag.
Fijn weekend samen, Ineke

Dea zei

O, dan zijn nog eens kostbaarheden! Fijn dat Henk er weer is, hè? Fijn weekend samen!

Suus zei

Ik hoop dat jullie weekend ook romantisch word, en ik zit te kwijlen bij zoveel mooie kleurtjes.

Hannie de Beer zei

Wat een prachtige collectie materialen.daar kun je veel schetsen mee maken! Je maakt ons wel nieuwsgierig!
Fijn weekend met Henk!