vrijdag 13 september 2013

voorlopige resultaat paper lamination.

Gistermorgen de organza voorzichtig gestreken, ik ben blij met het resultaat.
Onder de organza liggen witte stukken katoen, op donkere stof ook geprobeerd, maar viel alles weg. Dit heeft een rustige ondergrond nodig, misschien nog wat gele stof eronder en de schaar in deze organza zetten om zo te stapelen.
Een closer look van het bovenste gedeelte waard de delen van de print zijn te zien.
Gisteren had ik het over dat er toch wat 'verkeerd' was gegaan bij het strijken, hierboven zie je het, ongeveer in het midden van de foto, het ziet er gescheurd uit. Ik denk dat ik dit gedeelte nog goed kan gebruiken, er borrelt al een idee! Over ruim een week ben ik even weg voor een vriendenbezoek en dit is een mooi moment om in alle stilte te gaan werken met naald en draad. Later thuis kan het altijd nog machinaal bewerkt worden.
2 Jaar geleden ben ik al met deze techniek bezig geweest, de resultaten vielen me toen tegen. Ik weet nu hoe dat komt, ik gebruikte folders en glossy foto's en dat gaat niet werken. Claire Benn raad ook aan om foto's te sparen en daar kopieen van te maken en die een week te laten liggen voor je ermee aan de slag gaat. In 2011 maakte ik ook de fout om de tijdschrift foto's op gewone katoenen lappen te plakken, maar dan zijn ze aan de achterkant van de stof niet te zien.
Ben je benieuwd naar de werkwijze google dan even op paper lamination en je vindt het filmpje van Commited cloth op you tube.


5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Mooie resultaten Aart! E hebt al een idee, dus ik ben benieuwd!

Ellen zei

Ik vind het er erg spannend uitzien!
Ga dit toch ook eens proberen.
Groet Ellen

els zei

Vind het een erg mooi resultaat. Ben benieuwd wat je er mee gaat doen.

Quiltgroep Tinte zei

Ik ga het zeker proberen. Bedankt voor de tip van You tube

joke zei

Ziet er spannend uit, ben benieuwd.