donderdag 2 juni 2011

Cannenburgh.

Vanaf vandaag tot en met zondag is er weer een quilttentoonstelling in kasteel de Cannenburgh in Vaassen. Vandaag ben ik erheen om de tentoonstelling te zien, ik ben heel benieuwd hoe mijn quilts uitkomen in dit mooie historische kasteel. Het is spannend om ze te zien in deze ambiance, ik heb één keer een quilt op een kampioenschap ingezonden een aantal jaren geleden, maar deze keer hangen er 7 van mij, wat ik zeer bijzonder vindt. Eén van die quilts is gebruikt voor de flyer, ook bijzonder, ik beschouw het een beetje als een overzichtstentoonstelling van mijn werk. Het voelt ook een beetje als een afsluiting van mijn traditionele periode, als je goed kijkt zul je al zien dat ik de randen opzocht van het traditionele.
P1030278.JPG
Laatst kreeg ik een mail van een quiltvriendin, met de aanbiedingen van Quiltshop Leur uit Etten-Leur eraan vast, met de vraag of ik nog iets nodig had? Ik heb van deze 2 stoffen een meter besteld, niet omdat ik de stof zo zo mooi vindt, maar omdat deze stof nog mooier kan worden als het in een verfbad is beland. Hoe zou het eruit zien als het is geverfd met geel of vlammend oranje? Het zal zeker een leuke kleurs-telling worden.
Vandaag begint ook de 4e modebiënale in Arnhem, ik heb voor jullie even de site opgezocht, de link is http://www.arnhemmodebiennale.com/nl/2011/. De lokatie ligt net buiten het centrum op de Velperweg , maar is prima met een stadsbus te bereiken. Neem de trolleybus, dan heb je dat ook een keer meegemaakt. Kinderen vinden deze ‘bussen aan een touwtje’ helemaal te gek. In het modekwartier vlakbij vindt je diverse kleine winkeltjes van kleine ontwerpers, zeker de moeite waard om hier eens doorheen te lopen. Het bedrijf die reststoffen van modehuizen verkoopt, Trickle Down Fabric ,http://www.trickledownfabrics.com/, heeft tijdens de modebiënale een plaatsje gekregen in een leegstaand pand aan de Kortestraat in het centrum, misschien ook even leuk om binnen te lopen en iets bijzonder te ontdekken. Een kaartje van de binnenstad vindt je hier, http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl. Dit lijken me wel genoeg tips voor het aankomend of latere weekends, neem wel een fototoestel mee, batterijen opgeladen!

6 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Naar Vaassen reizen we zo meteen af, en de Arnhemse binnenstad lijkt me ook heel leuk, Ga jouw quilts dus bekijken. groeten van liesbeth

bep zei

Aart,ik ken je niet,maar misschien na vandaag wel.
ik kom regelmatig in Arnhem centrum en ga zeker eens kijken naar de modestoffen, groetjes Bep

marjolijn zei

Wij vertrekken ook zo richting Vaassen. Misschien komen we elkaar nog tegen. Van mij hangen er 3 quilts.
Veel plezier. gr. Marjolijn

Hannie de Beer zei

Ik kan pas morgen naar Vaassen. Maar zal zeker goed uitkijken naar al je werk!
Ik ben benieuwd naar alles wat jullie voor alkaar hebben gekregen.
Bedankt voor de links naar de Mode Biennale Staat ook nog op mijn lijstje.
Ik denk ook dat de stoffen na een verfbad heel verrassend eruit zullen zien!

Suus zei

Oh wat leuk Aart 7 quilts van jou te zien, dat is toch een hele eer. Ik ga zondag dus ben heel benieuwd. Gr Suze

joke zei

Het is inderdaad een geweldige stof om te verven. Ik heb ooit stof gekocht die eruitzag als krantenpagina's van een Franse krat, ook geweldig om te verven.