donderdag 18 juli 2013

Ja en Nee.

Dit is het antwoord op de reactie van Marjolijn op het vorige blogbericht, de vraag was of ik tevreden was met de resultaten van het stofverven.
Met de groene lappen ben ik heel tevreden, mooie resultaten. Ik ga nog wel even verder met verven, want ik wil nog meer groene stoffen, dat wordt puzzelen welke verhoudingen ik ga uittesten.
De rode lappen zijn meer oranje, dus hier ga ik zeker mee verder. Hier ben ik niet zo tevreden mee, maar elk leermoment is goed om verder mee te experimenteren. Van deze lappen maak ik een staalkaart met het recept erbij, zodat het altijd na te maken is.

7 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Hoe dan ook, het zijn mooie series .
Gewoon verder met experimenteren.heb je voor de rode Drimarene Scarlett gebruikt?

Jo Huijsman zei

Ik vind de groene serie prachtig, maar de oranje is natuurlijk ook heel erg bruikbaar.

Marrie-jette zei

Het is leuk om net zo lang lapjes te verven tot je de juiste kleur hebt gevonden.
Goed dat je alles opschrijft zo krijg je een mooi receptenboek en das heel handig!

Marrie-jette zei

Doe eens een druppie zwart bij je rood!Je krijgt dan zulke prachtige rode!

els zei

Het ziet er heel mooi uit. Leuk om zo te kunnen experimenteren en alle lapjes zijn uiteindelijk altijd wel weer ergens in te gebruiken.

marjolijn zei

Toch mooie lappen, al is het soms niet helemaal wat je graag zou willen. Vreemd genoeg vind je vaak vrij snel een bestemming daarvoor. Gewoon gebruiken dus! En verder experimenteren, natuurlijk. Maar ook dat is geen straf!

christina zei

je hebt er net echte batikjes van gemaakt. Gelukkig is de tweede serie rood beter gelukt. Maar die oranjen zijn ook niet verkeerd. Allee als je rood wil hebben, dan wel