vrijdag 19 juli 2013

Mooi rood is niet lelijk!

Vandaag is rood de kleur die mijn dag kleurt. Ik heb geverfd met Rode Jaspis (A) en Robijn (B). Ik begon met 1 ml A en 9 ml B en klom op met steeds 1 ml meer voor A en dus 1 ml minder voor kleur B. Ik ben benieuwd of je dan al een kleine kleurnuance te zien. De laatste 2 lappen hebben 4,5 ml van de één en 5 ml van de andere kleur gekregen + 0,5 ml onyx (zwart). Dank je wel Marrie-Jette voor de hint. Mocht het lapje te donker worden dan ga ik nog een keer verven met 1 of 2 druppels onyx.
Hier hangen ze lekker te zweten in de zon, tenminste ik zweette al toen ik de zakjes ophing. Wat een bakoven is het op ons achterbalkon. Dit balkon zit op het westen en aan de zuidkant zit nog een muur van de buurman, dus de zon komt hier wat later, waardoor ik rustig de tijd heb om de zakjes te prepareren.
Ik kan meestal gelijk beginnen 's ochtends, ik bewaar mijn soda-ash/zout oplossing in deze melkpakken, ze zijn goed op te bergen en af te sluiten en er gaat 2,4 liter in zo'n pak.

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Dit ziet er wel vurig rood uit! Lijken me prachtige kleuren , nog even we zien het. Maar wat gaat het goed hé, verven met de lapjes in zon!

Janny de Roo zei

ziet er spannend uit, wist niet dat er na sneeuwverven ook nog zonverven bestaat....!

Leny Huneman zei

Ben benieuwd Aart of de kleuren goed worden zoals je bedoelt.
Ik ben ook lekker aan het kliederen buiten.
Zeepbloemen a la Marrie-jette en Nienke.
Liggen nu te drogen. De lappen bedoel ik.