woensdag 10 juli 2013

Uit in eigen stad.

Eindelijk is er tijd om de tentoonstellingen te bezoeken van de Mode-biënnale 2013. Dinsdag ben ik met vriendin Margriet naar Kasteel Zypendaal en naar Burgers Zoo geweest. In kasteel Zypendaal was een tentoonstelling over mannenmode, samengesteld door het duo Ravage, http://ra-va-ge.tumblr.com/, Hier zie je ook de foto's van de inrichting van de kamers van het kasteel. Het thema van de mode biënnale is Fetishism in Fashion, een indrukwekkend thema, met vele mogelijkheden.
Wat Fetishisme is is hier te lezen. Klik daarvoor op de foto!
Gisteren was ik naar de hoofdtentoonstelling in het nieuwe gebouw Rozet (kenniscluster), hierna wordt het ingericht voor de bibliotheek, Historisch museum Arnhem, kunstbedrijf Arnhem en de Volksuniversiteit Arnhem. Ik heb het zien bouwen en nu mocht ik het gebouw van binnen bekijken.
In de Rozet loopt deze trap van beneden tot boven, naar de 5e verdieping, de foto is van boven naar beneden genomen, wat de lengte goed laat zien.
De foto hierboven laat het thema infantiliteit zien, een fetisj die volgens Lidewij Edelkoort binnenkort flink gaat groeien, het laat kinder items zien, mensen die deze fetisj gaan volgen willen niet volwassen worden en blijven in hun kindertijd steken.

Dit is wat voor mij, het thema gaat over hergebruik!

Helemaal te gek vind ik dit vouwwerk in leer. Je kunt nog tot 21 Juli langskomen in Arnhem
Bij de Rozet koop je dan een kaart van 20 euro, waarmee je op diverse plaatsen terecht kunt.

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Al dat bijzonders staat me nog te wachten! Leuk om te lezen.

Joke Hardenbol zei

Helaas, ik kom de 26e naar Arnhem, is het al weer afgelopen.

Jo Huijsman zei

Ik kan mij voorstellen dat jullie een fantastische dag hebben gehad.

Jo Huijsman zei

Ik kan mij voorstellen dat jullie een fantastische dag hebben gehad.

Nienke zei

Je woont in the place to be momenteel, heerlijk!