zondag 18 april 2010

Tip van de sluier.

Toen ik het bericht voor gisteren aan het schrijven was, dacht ik, da’s leuk jongen, maar misschien zit iedereen er wel op te wachten wat je met die stempels gaat doen. Ik keek zo naar de foto van de zelfgemaakte stempels en ik wist wat me te doen stond. Gistermorgen ben ik gelijk begonnen met het stempelen op het midden gedeelte van de MIDNIGHT FLOWERS, ik had nog ruimte vrij waar wat in gestempeld kon worden.
Op stukjes waar de ruimte minder was heb ik gekeken waar wel en waar niet gestempeld kon worden. De stukjes die wel afgedrukt konden worden heb ik ingekwast met verf, de rest niet en zo kom je aardig om de bloem heen. Daar na de heatgun eroverheen gehaald om de verf te drogen. De verf heeft de mooie naam seaspray. Daarna heb ik met de naaimachine en Valdani garen om de blokjes heen genaaid. Van het ene naar het andere blokje heb ik ook genaaid, dus ik heb mijn startpunt bepaald en zo kon ik in één keer doornaaien. Op de foto steken ze wel erg goed af op de achtergrond,
dat komt door de flits van de camera. De rest van de ruimte heb ik gemeanderd met een van kleur verlopend garen, waar alle kleuren in zitten die in de quilt voorkomen. De gele rand heb ik opgevuld met ook een van kleur verlopend garen. Deze rand is wel mooi strak van vorm geworden door de rechte lijnen. Doordat de bloemen over de lijnen van de verschillende stoffen heen lopen en ik om deze bloemen heen ben gegaan met 2 naailijnen ontstaat er kontrast wat de naailijnen betreft. Op de volgende foto is dat nog beter te zien, verder
dan dit licht ik de sluier niet op. Het moet nog even tot maandag in nevelen gehuld worden, want de rand heb ik nog niet klaar, ik wist even niet wat ik daar mee moet.

3 opmerkingen:

Suus zei

Oh dat gaat er al mooi uitzien Aart.Is zo griezelig om te stempelen op een quilt die bijna af is, heb jij daar geen last van?
Gr Suze

Aart zei

Dit is een kwestie van a. een borrel nemen, b. een kruisje slaan, c. gewoon doen.

MaksiTaksi zei

Leuk Aart om je quilt nog eens na te bewerken. Zo heb ik een quilt eens express veel te heet gewassen nadat hij af was om een kreukeffect te krijgen. Dat was eng joh!!!!