woensdag 12 mei 2010

Heerlijke dag!!

Het was weer een heerlijke dag gisteren, Marianne was benieuwd welke quilts ik in mijn tas had zitten. Zal ik dat eens onthullen: 1. de top met de 8 hand geverfde stoffen, die ik in Zürich had gekocht, 2. New York Beauty, 3. Midnight Flowers en 4. de blokken van de Tulip tiles. Met blok 5 ben ik vandaag bezig geweest, Ada heeft mij een andere appliqueer techniek geleerd. Dank je Ada! Jos had haar quilt meegenomen, die in
Veldhoven heeft gehangen (nr.185), Sparkling Spot. Dit was een patroon uit een oude Burda, die qua patroon niet helemaal klopte, vriendinnen kwamen langs en vroegen om hulp. Jos heeft het patroon door gespit en er een cursus van gemaakt. Die vriendinnen waren de cursisten. Ze heeft het met de hand door gequilt. Er zitten meer dan 200 kraaltjes in verwerkt en het quiltwerk is gedaan met een zilverdraadje, om het om de ster heen te laten glinsteren.
Deze tas is gemaakt door Gerda, Jos had het patroon met de stofjes cadeau gegeven voor de verjaardag van Gerda. De ondergrond is canvas, klik even op de foto voor een vergroting en zie wat Gerda met de naaimachine heeft gedaan. Mooie tas vinden jullie niet. Diny is weer gewoon verder gegaan met waar ze mee bezig was. Zij heeft geen haast en werkt alleen met onze bee’s aan deze quilt. Er zijn nu meer blokjes toegevoegd, dan dat
er waren toen deze foto werd gemaakt. Langzaam maar zeker begint ze zich af te vragen of ze het zeshoekig laat, het vierkant gaat maken of dat ze het langwerpig gaat maken. We zullen het vanzelf zien.
De quilt hiernaast op de foto heeft Ada gemaakt, het is een patroon die met de techniek van Chea Goossen is gemaakt. Jullie weten wel, Wild van quilt. Het was weer een produktief dagje, de lunch die Gerda voor ons had bereid was heerlijk en we hebben weer lekker kunnen lachen. Buiten was het rot weer, maar binnen scheen de zon!!

5 opmerkingen:

Marie-Anne-José zei

Mooie projecten allemaal en zo te lezen een heel gezellige en leerzame bee.
Groetjes Marianne

sylvia zei

leuke quilts!!
jullie zijn lekker productief, met z'n allen!
die quilt met de kraaltjes is super en die tas.........heb ik ook!!!
(gebruik em nooit, haha)
vandaag weer back to normal....??.....;;))

Unknown zei

Mooie "dingen" maken jullie, zeg!
Vooral de tas vind ik heel mooi.

Had je die kaart nog verstuurd, Aart? Er is nog niets aangekomen.
Groetjes Berbel

Unknown zei

Tjeetje zeg ! Wat heb jij een mooie, duidelijke foto van mijn "Sparkling Spot" gemaakt. Zelf heb ik het quiltwerk er niet zo duidelijk op staan. Super. Wil je hem mij sturen asjeblieft ?
JOS.

Unknown zei

En dank voor je reacties op het blog van onze José: E-bewust
JOS.