vrijdag 14 mei 2010

Moederdag deel 2.

Gisteren zijn we naar Amsterdam geweest, naar Henk zijn moeder, voor moederdag. We hebben de 2 moeders weleens op één dag verrast, maar dan ben je maar even op visite. Je hebt de reis erheen al, dan de visite, dan de reis naar de ander, weer visite, uiteindelijk wil je ook weer naar huis. Omdat Henk niet zo mobiel meer is dan in het verleden, verdelen we nu de visites. Omdat het afgelopen zondag ook de trouwdag van mijn ouders was hadden zij voorrang, vandaag dus naar Amsterdam. Henk heeft ook nog een zus, maar die zien we niet zoveel en laten die er vandaag nou ook zijn. 2 Vliegen in 1 klap. We hebben elk jaar wel een probleem met een cadeautje, een kamerplant moet een hele sterke zijn, chocolade hoeven we niet mee te nemen, die krijgen wij altijd van haar mee als ze ze weer gewonnen heeft op de bingo in het bejaardenhuis. Een lekker luchtje is aan haar niet besteed, dus het werden puzzelboeken, ze kan er weer een paar jaar tegenaan. Omdat de hulp in de huishouding problemen had met haar schouder, heb ik de trap even gestofzuigd, kon ik ook gelijk even controleren of de hulp haar werk wel doet. Nou dat zit wel goed! De foto’s hieronder hebben totaal geen relatie
met het verhaal hierboven, maar deze kindertjes kwamen we tegen vorig jaar oktober toen we even een paar dagen er tussenuit waren naar Wenen. Bij de halte van de metro, ondergronds, zagen we ze lopen, een hele optocht kindertjes van een jaar of 4. Allemaal hadden ze een geel petje op en gingen in 1 lange slang die ellenlange roltrap op naar boven. Daarna moesten ze nog een lange roltrap nemen voor ze bovengronds kwamen. Ondertussen passeerde
deze kinderen allerlei dronken zwervers uit voormalig oost-bloklanden, je houdt je hart vast, je zou maar verantwoordelijk zijn voor deze jonge kinderen, maar zoals je wel vaker ziet, er zijn veel beren op de weg, maar het gaat meestal wel goed. Omdat mijn DS Guido zich ook vaak verplaatst in dit soort optochten, noemde ik deze kinderen, de Guido’s. Morgen plaats ik mijn 100 ste bericht, dus ik ben nog aan het nadenken hoe ik dat ga aanpakken.

2 opmerkingen:

Unknown zei

De Guido´s vind ik heel leuk om te zien, ikzelf heb jarenlang op een kleuterschool gewerkt en ken ´t "probleem" om met zo´n groep kinderen op pad te gaan.
100 berichten alweer, wat veel alweer, Aart.
Groetjes Berbel

MaksiTaksi zei

Leuk de kindjes. Ging zelf altijd mee als hulpmoeder.

Succes met je 100e logje!