zaterdag 22 mei 2010

Vrijdag Bee-dag.

We hadden weer een Bee gisteren. Een van onze groep, Akke,  had gedacht in de ochtend aanwezig te zijn, alhoewel haar man jarig was. Een paar dagen geleden belde ze af, omdat ze in de ochtend al visite kreeg. Henk vanaf deze plaats alsnog gefeliciteerd!  Metje kan een hele dag niet meer aan en had zich al een tijdje groot gehouden, met als resultaat dat ze doodmoe thuis kwam, we hebben afgesproken dat ze mee luncht en daarna gaat ze naar huis. Ook spreken we niet meer bij haar af, omdat dat te veel wordt. Dus daarom had ze een heerlijke tulband gebakken, want wel van anderen eten en niets terug doen dat kan niet. We maken haar Erelid, dat mag wel als je 84 bent. Jammer was dat Metje niets kon doen want het belangrijkste was ze vergeten. Zo ook Thea, zij is bezig met een logcabin en moet steeds 8 dezelfde blokken maken, de stof bood genoeg voor 7 blokken, dan houdt het ook snel op. Agnes is lekker bezig geweest met haar top, ze gebruikt het patroon van de bloemen waar ik de quilt Midnight Flowers mee gemaakt heeft. Zie de labels aan de rechter
  
kant van dit blog. Agnes heeft de bloemen stengels gegeven en al kleine blaadjes voorbereid, op de takken zitten vogels en er komen ook nog vlinders de vogels en bloemen vergezellen. Links onderin had ze nog een halve bloem zitten waar de kleuren niet echt goed van waren. Ik heb zakkenvol met restjes, dus is ze lekker aan het graven gegaan in de zak met lila restjes en ze heeft een paar leuke stoffen gevonden. Zo kun je elkaar helpen, daarvoor kom je ook bij elkaar. Zoals ik vaak zeg: Quilting is sharing. Onder de top kun je nog net de zijden rok van Agnes zien. Over zijde gesproken, laatst was mijn benedenbuurman 2 weken weg voor zijn werk, ik dacht er pas aan toen hij vertrokken was. Hij was in China geweest en daar kan je prima zijde kopen. Ik heb hem laatst gesproken en hem verteld dat ik te laat in de gaten had dat hij weg was. De volgende keer dat hij naar China gaat is in Augustus en hij wil zijde voor mij meenemen. Jammer zei hij, want ik ben op de Fabricmarket geweest.
Die slimmert laat daar pakken maken, met een pak van hem als voorbeeld. Als hij nu toch een extra koffer meeneemt voor zijn nieuwe pakken, dan kan daar wel een pakketje zijde bij voor mij. Nu is het alleen nog 4 maanden wachten, maar dat heb ik er wel voor over. Nu hoor ik jullie vragen, wat heb jij dan gedaan? Ik ben bezig geweest met blok 11 van de NYB. Ik schiet op, maar de groene hoek moet ik nog steeds maken, Tineke reageerde dat het heel goed te doen is om bestaande stof over te verven. Dit is een goede en spannende tip, misschien dat ik dat straks wel ga doen, zondag gaan we de verjaardag van mijn moeder vieren en dan kunnen de lapjes maandag droog zijn. Fijn Pinksterweekend!
P.s. Verveel je je a.s. zondag of ben je fan van Wouter Hamel, met zijn zoetgevooisde jazzy stem, kijk dan even op innl.nl voor een gratis concert in het Sonsbeekpark in Arnhem.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Aart,
alles is goedgekomen!
Je kaart is gisteren aangekomen, hele mooie quilt! Bedankt!
Fijn weekend en groetjes Berbel

Birgitte aka Bietje zei

In die koffer past heel wat zijde voor jou, het weegt immer bijna niet.
Nog even een vraagje. Het valt met op dat jouw berichtjes altijd om precies 05.00 uur gepubliceerd worden. Hoe krijg je dat voor elkaar?