maandag 10 mei 2010

Imago?

We zijn gisteren naar mijn ouders in het zuid-westen van de provincie Utrecht geweest om hun 49e trouwdag te vieren. We moesten in Utrecht wisselen van trein naar bus, maar ik ben er achter gekomen dat er slecht georganiseerd wordt als er zo iets groots als de GIRO D’ITALIA door je stad komt. Toen we op de bus stonden te wachten werden de bordjes bij de bushalte afgedekt met een zak, ik ben even wezen vragen wat hier de bedoeling van was en wanneer onze bus misschien zou arriveren. Toen werd me verteld dat de bussen van een andere plek vertrokken. Op de andere plek aangekomen moesten we zelf maar uitvinden waar die bussen dan wel zouden staan. Totaal geen informatie!! Wat ik nog het ergste vond, was dat je mensen hun reis laat beginnen of eindigen op een vuilstortplaats. Door een staking van reinigingspersoneel ligt de hele stad vol met vuilnis, ik had afgelopen week al gehoord dat de winkeliers in de binnenstad van Utrecht zelf de handen uit de mouwen hadden gestoken om de straten schoon te houden, maar hier op het station kan blijkbaar niemand het wat schelen. Iets verderop eindigt de GIRO en dit is het imago van de stad Utrecht. Het interesseert niemand iets, iedereen
stapelt er gewoon afval bij. Ik heb weleens geleerd dat de vervuiler betaald, op het meeste afval staan merknamen, zou nou niemand van die grote merken doorhebben dat je hier je imago te grabbel gooit. Dit moest er even uit, het is geen fraai beeld en ik begrijp ook waarom het personeel van de reinigingsdienst staakt, ze hebben groot gelijk, maar met zo iets belangrijks voor je stad geef je toch niet zo visitekaartje af!

4 opmerkingen:

Elly (creatieveling Elly) zei

Diezelfde gedachte had ik over Amsterdam zaterdag. Wat een visitekaartje voor de stad. Hele groep lopen door de stad voor de Giro en ze moeten echt om het vuil heen lopen. Je schaamt je dood.
groetjes Elly

Unknown zei

Tja, en het komt ook in niemand op om zelf zijn eigen afval mee te nemen en elders waar het wel netjes mogelijk is, weg te gooien. Dat snap ik niet !!! Kwestie van opvoeding....
JOS.

Marion zei

Ben je wel nog op een goede manier bij je ouders gekomen???? Ik was afgelopen week ook in Utrecht en ik heb diezelfde vuilnisbak (richting de bussen?) volgepropt zien staan. Ik vind 't nog te vies om er iets bij te proppen. Moet er echt niet aan denken!! Gewoon je afval meenemen naar een plek waar 't wel kan worden weggegooid. Desnoods thuis!

sylvia zei

hoezo, verloedering??????!!!!!!