vrijdag 7 mei 2010

Verandering van spijs………..

Ik ben weer even bezig met de voorbereidingen voor de BOM Tulip Tiles van Morning Glory Designs. De patronen zijn getekend op Freeser Paper, uitgeknipt en op de stof gestreken. Ik heb de blokken maar weer even op
de vloer gelegd en gefotografeerd met de 2 stoffen die ik in de rand wil gaan gebruiken. De licht blauwe heb ik dinsdag gekocht bij MarinPatchwork in Westendorp. Het is stof met hetzelfde printje als de lichte ondergrondstof van de Tulip Tiles, maar dan in de blauwe kleur. Ik ging eigenlijk op pad voor dezelfde stof, maar in de winkel bleek de kleur niet hetzelfde. Omdat deze stof in de rand komt was een andere kleur voor mij ook een optie. Het idee achter deze quilt is de delftsblauwe tegels, dus kan kan deze stof ook prima. Om het
nog beter te zien een foto die de stoffen nog beter laat zien, ik ben helemaal weg van de groen-blauwe stof, die al een tijdje in mijn bezit is. Als ik alle voorbereidingen klaar heb dan kan ik het 5e blok dinsdag weleens gaan appliqueren, ik heb nog wel meer wat ik kan gaan doen, maar nu heb ik een keuze. Voor wie niet meer weet hoe het geheel er uit gaat zien plaats ik nog een foto van het voorbeeld. Het ik ook terug te vinden op mijn blog, maar dan moeten jullie weer zoeken.
Dit is het voordeel van al je foto’s in Picasa.
Na blok 5 komen de hoekblokken de volgende keer, ik ben benieuwd hoe die eruit zien als ik ze kan downloaden en als ze gemaakt zijn.

3 opmerkingen:

Klaske zei

Wauw,Dat blauw/groene lapje zou ook nog wel in mijn batikmandje passen....

Daniëlle zei

Je zit dan wel niet te wachten op oh en ahs maar ik vind de quilt prachtig van ontwerp! Zelf vind ik de batiks altijd een tikkie stug om te appliceren maar ze zijn me toch mooi van kleur, idd die bl/groene hmmmmm zal zich goed voor dit doel lenen!! Mooie dag verder, groeten, Daniëlle

sylvia zei

leuke tulpenquilt, lekker Hollands!!