maandag 6 augustus 2012

2e Methode DSP.

Nu ik toch met Deconstructed Screen Printing ( DSP ) bezig ben wil ik de 2e methode ook uitproberen.
P1040681.JPG
Bij deze methode leg je iets, hier een latex handschoen en een stuk bubbeltjes plastic, onder je zeef. Je legt een rand printpasta boven aan de zeef in de wel en met de rakel breng je de printpasta naar beneden, je mag met je rakel ook van rechts naar links om de zeef vol te krijgen met printpasta. Ik gebruik hier 2 kleuren, die zich ook mengen. De zeef printpasta in de zeef moet nu drogen, misschien maak ik vandaag of morgen de afdrukken met ongekleurde printpasta. De latex handschoen en het bubbeltjes plastic laat ik nog even zitten en maak ik los van de zeef als ik de prints ga maken.
P1040682.JPG









Ik heb ook een foto van de achterkant van de zeef gemaakt, zodat je de handschoen kunt zien zitten. Omdat ik laatst nog een paar zeven heb gemaakt met organza, wilde ik die ook uitproberen.
P1040683.JPG
Je ziet hier goed wat voor effect je krijgt met de latex handschoenen, eentje is er spontaan van de zeef gevallen en de organza rond de handschoenen is niet gevuld met printpasta rond de handschoenen. Misschien is er straks met het printen wel wat van te zien, maar anders geven de handschoenen wel mooie resultaten. De ramen heb ik voor het maken van de foto’s tegen het balkonhek gezet, je ziet ook gelijk het verschil tussen een professionele zeef en een zeef van organza qua doorzichtigheid. Welke van de 2 zouden mooiere prints maken? Ik gok op de professionele zeef. Ook bij deze zeef een foto van de achterkant.
P1040684.JPG

5 opmerkingen:

Elly Wijnen zei

Je was weer vroeg aan de slag en ik bewonder je moed om al die methodes zo consequent uit te proberen. Het wordt helemaal van jezelf!

Hannie de Beer zei

Leuk zeg, met die handschoen! geeft waarschijnlijk een heel verrassend resultaat?

Suus zei

Ziet er best scary uit die handschoen screens. Moet ik aan Michael Jackson denken met het nummer thriller.

els zei

Geweldig idee die handschoenen. Ben heel erg benieuwd naar het resultaat.

christina zei

Jij past echt toe wat je ziet op de dvd he. Fantastisch om te volgen.