dinsdag 7 augustus 2012

Michaels handschoen.

Leuk van gisteren de reactie van Suus, die het net de handschoen van Michael Jackson vond, maar zoveel geld geef ik niet uit voor een handschoen van Michael. De latex handschoen is juist
P1040685.JPG
zo goed te gebruiken, omdat het materiaal een goed patroon achterlaat op de screen. Zondagmiddag haalde ik de handschoen van de screen en toen bleek het op het oog weinig reliëf en kleur te hebben afgegeven. De handschoen die net na het zeefdrukken van de screen was gevallen had een veel betere afdruk achtergelaten. Daarom de foto van de screen voor ik begon met het printen. Wat schetste mijn verbazing toe de afdruk op de stof
P1040689.JPG
verscheen na het printen. Er zat meer kleur in de screen dan ik vermoedde. Dit zijn de leuke verrassingen tijdens het printen. Dit was de enige goede print die ik met dit raam maakte, gemaakt met organza, de tweede print was alleen maar een lichte kleur. Na het wassen zal blijken hoe de prints zijn geworden, in het meest gunstige geval hou ik er een leuke achtergrondstof aan over.
P1040687.JPG
Het professionele raam heeft veel mooiere prints opgeleverd. Op de foto hiernaast is de linker de eerste print en de rechter de tweede. De lappen liggen nu te broeien, vandaag hang ik ze te drogen en worden ze gewassen. Ik vind deze methode van DSP erg leuk om te doen. Ik heb wel gemerkt dat ik een andere ondergrond nodig heb op op te printen, nu heb ik een handdoek dubbel op de bar liggen, met een laag plastic erover, daarover een dropcloth. Deze lagen zet ik vast met spelden. Over de dropcloth
P1040688.JPG
wordt de lap gespeld waarop geprint gaat worden. Als de prints gemaakt zijn en ik haal het raam omhoog, dan blijft de stof nog aan het raam kleven en dat zorgt ervoor dat alle lagen meegetrokken worden. Daarom wil ik een plaat hout gaan scoren bij de bouwmarkt, ze zullen toch wel stukken hout overhouden, die iemand niet wilde hebben? Op die plaat hout ga ik een zacht materiaal nieten met plastic en dropcloth. Op die lagen, die dan vastgeniet zitten kan ik mijn te printen lap spelden.
P1040690.JPG

Hierboven heb ik een foto geplaatst van print nr.3 van de professionele screen en hiernaast de tweede print van de organza screen, waarop alleen maar kleur is geprint en geen handschoen afdruk meer te vinden is.

4 opmerkingen:

Elly Wijnen zei

Dag Aart, ik heb een druktafel gemaakt van een plaat piepschuim 50x100 cm, daarover synthetisch vilt, daarover plastiek en daarover een katoenen doek. Daaroverheen kun je nog een doek leggen die vuil mag worden.
Dit alles vastgeprikt met kopspeldjes in de zijkant. Het is heel licht en bruikbaar om te zeefdrukken en te stempelen.

Ineke zei

Ik volg je op de voet.

Hannie de Beer zei

Wat ik vooral prachtig vind, is de eerste foto, van het raam met de verfafdruk van de handschoen. En ook de print. Verrassende resultaten toch!

Antonet zei

Hallo Aart,

Een hele late reactie op dit bericht. Ik kwam ook deze blog terecht door een zoekactie in Google. Ik vind de tweede afbeelding van dit bericht echt heel erg mooi. Heb je dat doek nog? En is het toevallig te koop?

Groetjes, antonet
antonet84@hotmail.com