donderdag 2 augustus 2012

Herkansing.

Onder het motto dat ik me er niet onder laat krijgen, heb ik opnieuw de zeef gevuld met printpasta
P1040667.JPG
, nu heb ik de printpasta met een kwast opgebracht. Een dunnere laag dan de vorige keer, de aangemaakte printpasta was dit keer veel dunner, waardoor het makkelijker was de dunne laag op te brengen. Nu heb ik weer andere materialen gebruikt, de plat gereden of gelopen blikjes, die ik zo nu en dan wel eens opraap van straat. Na het drogen van de printpasta op de zeef, zag ik wel dat die blikjes niet zoveel structuur hadden achter gelaten, de volgende keer met een dikkere laag maar weer eens proberen. Gisteren de bar weer gevuld met een ondergrond om op te kunnen werken.
P1040668.JPG
Hieronder het eerste resultaat, de lappen heb ik op een vuilniszak gelegd, na deze lap weer een vuilniszak en zo werd het een sandwich van 3 prints, meer kwam er niet van de zeef. De sandwich van prints en vuilniszakken ligt lekker in het zonnetje warm te blijven (batchen). Mocht het slecht weer gaan worden dan is het zo binnengehaald. Bij de tweede print merkte ik al dat de zeef aardig wat kleur kwijt was
P1040669.JPG
geraakt, daarom heb ik bij de 3e print gezeefdrukt met printpasta met rode Jaspis. Het kleine gedeelte wat nog op de zeef kwam met de rode Jaspis mee, het is iets te zien op de volgende foto. Vandaag ben ik naar mijn moeder, werk aan de groente tuin. Mijn vader was daar elke dag aan het werk, nu gebeurt dat zo nu en dan, de ene keer door het ene kind, de andere keer door de andere. Veel groente is er dit jaar niet geplant of gezaaid, maar we hebben onze handen er vol aan. In de tijd dat ik weg ben hebben de lappen de tijd om in te werken op de stof, misschien dat nu de prints veel beter uit de spoelemmer komen.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Leuk om te zien hoe de kleuren zich vermengen,door de gekleiurde pasta te gebruiken om door te trekken!
Werk ze in de tuin van je moeder!