maandag 22 februari 2010

I’ll never promissed you a rosegarden.

In het Quiltnieuws van December 2003 tot December 2004 werd een mistery gepubliceerd, dit gebeurt in delen. Omdat het blad om de 3 maanden in de brievenbus glijdt, heb je 3  maanden de tijd om de het patroon in elkaar te zetten. Maar wat het resultaat gaat worden, weet je niet, best spannend. Het is het makkelijkst om je aan de opgegeven kleuren te houden, maar het wordt spannender als je daarvan afwijkt. Ik herinner me dat ik me aan de opgegeven
kleuren heb gehouden.
Omdat ik voor het gazon een stof heb genomen, is de naam ontstaan. In een relatie kun je elkaar van alles beloven, maar als het even anders loopt dan gedacht, dan worden beloftes vaak vergeten. Een oud lied zorgde voor de naam. Rond de harten heb ik met de machine gemeanderd, met de kleur voor het garen die in het hart voorkwam. In het hart van het hart, daar waar de twee rondingen samenkomen heb ik een kraal in de vorm van een hart genaaid. Wat een leuk effect geeft en ook leuk werk is om te doen, is de rand met de vliegende ganzen. Dit is een quilt uit 2005.
Ik heb besloten om woensdag bekend te maken wie de give-away heeft gewonnen. Dinsdag is er hier een Bee, Jos, Gerda, Dini en Ada komen rond 10.00 uur. Rond lunchtijd zorg ik voor een lunch en om 16.00 uur gaat iedereen weer huiswaarts. Vandaag moet ik de boodschappen doen voor morgen, morgenochtend koop ik dan de laatste dingen, zoals broodjes en beleg. Vandaag maak ik vast een grote pan soep.

2 opmerkingen:

sylvia zei

alweer zo'n leuke quilt!!!!
en ik wens jullie een gezellige bee, aan de catering zal het niet liggen!!!

Marion zei

Hallo Aart,
Wat maak jij mooie quilts! De log cabin vind ik echt prachtig!
groetjes,
Marion