zondag 14 februari 2010

Rijswijk, quilt- en patchworkdagen.

Gisteren stond Rijswijk op het programma, ik was er nog nooit geweest en ik werd aangetrokken door de quilts van Hilde van Schaardenburg en de 60 winkeltjes die er te vinden waren. Gewapend met een lijstje van de te volgen route met de trein en een kaartje met de looproute van het station naar de evenementen hal. Ik had aan een paar vriendinnen gevraagd of zij meegingen, maar zij hadden andere plannen. Daarom ging ik alleen en kon ik vroeger weg, Om half negen vertrok ik en om 10.10 uur kwam ik aan in Rijswijk. Vanaf het perron liep ik achter een paar mensen aan, in de hoop dat we dezelfde bestemming zouden hebben, ik heb even achter me gekeken en daar liep een hele kudde luidruchtige dames, dus ik ging de goede kant op. Voor ik het wist stond ik voor de evenementen hal, de gevraagde looproute die google maps me had gegeven was langer dan de route die ik gelopen had. Binnen gekomen eerst een punt appeltaart en een beker thee en daarna  langs de winkels. Bij http://www.stoftotverven.nl/ procion verf gekocht en etspoeder. Wat een leuk effect geeft dat. Ook pipetjes en plastic lepeltjes met maat aanduiding, één van 1 ml en één met 2,5 ml en 5 ml aanduiding. Bij http://www.mijn-eigen.nl/ heb ik 2 potjes verf gekocht met mica deeltjes erin, die voor een glimmend effect zorgen en een rol Lutrador. Dit is een vlies wat beschilderd kan worden en als laag over een quilt vastgenaaid kan worden. Ook even langs bij http://www.marinpatchwork.nl/
Waar we elkaar ook tegen komen, we groeten elkaar even. Nu was ze druk bezig, dus roepen had geen zin. Dan maar een foto nemen, flitsen zorgt altijd voor aandacht en dat werkte. Ik heb wel toestemming gevraagd of ik de foto mocht plaatsen op mijn blog. Ondertussen nog een liniaal gevonden met inch aanduiding, daar had ik nog geen lange liniaal van. Dan door naar de quilts, de quilts van de tentmakers van Egypte wilde ik zeker van dichtbij bewonderen. Ze zijn indrukwekkend mooi, ik ga er niet al te veel van zeggen, de foto zegt genoeg.
Daarna de quilts van Hilde van Schaardenburg bewonderd, zij maakt zulke mooie quilts, ik ken de quilts van foto’s die geplaatst zijn bij http://artfor12.blogspot.com/ .De quilts van Nel Berkhouwer heb ik ook bewonderd, er hing een quilt met rijen zwarte vogels, afgewisseld met rijen witte vogels, met een aantal dames heb ik met mijn neus op de quilt gestaan om het blok te zien, maar niet gevonden. Verderop was een tafel waar een map op  lag met schetsen en tekeningen van de quilts die zij ontworpen heeft. Ook stond daar de tekening in van het blok van de vogels. Gek genoeg denk ik in vierkante blokken, maar dit waren driehoekige blokken, zeer geraffineerd. Nel was er zelf ook en stond er op dat ik wat achter liet in haar boekje. Nel ik heb genoten van je!! Nadat ik mijn spullen ,die ik achter had gelaten bij de stand van stof tot verven, had opgehaald ben ik weer naar het station gelopen. Om 4 uur was ik weer thuis en werd alles uitgepakt. Ik heb het nog niet opgeruimd, maar dat zal straks wel gebeuren.

Geen opmerkingen: