donderdag 8 juli 2010

Het begint er steeds meer op te lijken.

Ja, inderdaad, steeds meer begint het er op te lijken. Ik heb voor het beeld alles eens even op de vloer gelegd, zodat ik en jullie kunnen kijken hoe ver
P1020281.JPG
ik ondertussen ben met de Tulip Tiles. De blokken met tulpen liggen nog niet goed, het is maar voor het idee, maar ze komen wel in deze draai te liggen. Liesbeth Wessels vroeg gisteren aan me, of de vakantie al helemaal vergeten was en ik over gegaan was tot de orde van de dag. De vakantie ben ik nog lang niet vergeten, maar ik vind het niet echt nodig om hier nog veel over te berichten. Zo af en toe zal ik dat nog weleens doen, eerlijk gezegd heb ik dat achter de hand als er niets gebeurt is hier. Heel onsympathiek gezegd wordt het dan vulmateriaal, Ik heb de dag in de Hanbury tuin 50 foto’s gemaakt, waaronder een smeedijzeren koepeltje. Deze koepel is erg geschikt om te plaatsen als ik een bericht plaats over het appliqueren van een raster over een ondergrond met diverse kleuren stoffen. Misschien komen er ook wel foto’s over Monaco, want dat prinsdom is toch wel zeer apart, zeker omdat een appartement qua kosten begint bij 1 miljoen euro. Prins Albert II gaat volgend jaar trouwen, misschien is dat een aanleiding. Ik ben al begonnen met het appliqueren van de tulpen in de hoekblokken, 12 tulpen zijn het en er zijn er al 2 klaar. Ik appliqueer elke tulp met een garen wat er
P1020282.JPG
qua kleur dichtbij komt, de hoeken in de blaadjes zijn het lastigst, de ene lukt beter dan de andere. Perfectie is iets wat je kunt benaderen, maar van mij mag het ook te zien zijn dat het handwerk is, erg zwaar til ik daar niet aan, maar ik probeer het wel te benaderen. Zoals ik al eens eerder tegen iemand heb gezegd, de quiltpolitie bestaat niet!! Morgen komt de Bee te samen bij mij, dus de boodschappen zijn binnen op een paar dingen na, de laatste doe ik morgenvroeg, zoals verse broodjes. Ik heb al wel een heerlijke soep gemaakt, die perfect is voor het warme weer dat verwacht wordt. Verklappen wat voor soep het is die ik even niet, misschien lezen Jos,Gerda en Diny morgenvroeg dit bericht wel. Of ze dat gedaan hebben weet ik rond half elf wel. Morgen geef ik wel een reactie, wat ze van de soep vonden en dan plaats ik ook het recept wat ik van internet geplukt heb. Deze soep heb ik nu voor de eerste keer gemaakt, dat doe ik wel meer met nieuwe recepten. De kans bestaat dat het mislukt, maar in dit geval niet, ik heb stiekum
P1020283.JPG
geproefd. Nu maar vlug aan de 10 tulpen die nog wachten om geappliqueerd te worden, gelukkig wordt het lekker warm dit weekend, dus een rustig werkje zal uitkomst brengen.

12 opmerkingen:

LittleBook zei

So Pretty!

martine zei

Ik ben een stille lezer maar nu toch maar even melden dat ik je tulpenquilt prachtig vindt worden.
Is mijn favo klusje, appliceren.

Unknown zei

Mooi je tulpen, ben benieuwd wat voor ´n soep ´t is...misschien een koude soep?
Groetjes berbel

http://paulinehandwerken.blogspot.com zei

De tulpen worden heel mooi en schieten lekker op. Nog even en je hebt weer een AFFO. Ben benieuwd naar de soep en de reacties van de bee-dames.
En tja, wat jij lekker warm vindt, vind ik snikheet. Hier in het diepe, donkere zuiden moeten we er toch altijd een paar graadjes bovenop doen. Pfff, vanmidaag hou ik me lekker binnen.
Veel plezier morgen.

Anoniem zei

Hoi Aart je bent weer lekker bezig zo te zien(en te lezen)Zo weer voorbij he,zo'n vacantie maar je kan nog maanden nagenieten.
wanneer begin je met lapjes verven?ik ben zo benieuwd hoe je gaat doen.
Er moet me nog een ding van het hart en dat is de achtergrond van je blog...Een grijs glas met regendruppels.....Vind ik meer bij de herfst passen.Niks van aan trekken hoor als jij het maar mooi vind.
Groet Marrie-jette.

Anoniem zei

Kritiek leveren mag, zoals je zelf zegt. Ik weet dat ik een enorme pietlut ben, maar ik zou de afstand tussen de steekjes iets kleiner maken.Dan zit het er niet zo "los" op. Sorry....
Groet, Ineke

Liesbeth Wessels zei

En hoe is de soep. Voor mijn gevoel zitten jullie daar nu van te smullen. Ik ben namelijk wat later vandaag, eerst gesport. Mooie tulpen hoor, ik vind toch dat je een leuke kleurenkeus hebt !
Fijne dag, veel plezier met de Bee. groet liesbeth

Digna zei

Hoi Aart,

Mag ik ook een duit in het zakje doen? Ik zou deze tulpjes in reverse appliqué doen in plaats van eróp. Naar mijn idee nodigt het patroon ook daartoe uit.En kleinere steekjes maken, net als Ineke zegt. En als je de blokken zo in een soort windmolen legt wordt het wel een beetje onrustig beeld, vind ik. Sorry voor zoveel commentaar, maar ik vind je kleurkeus wél heel schitterend en bijzonder!

Groeten van Digna

Daniëlle zei

Hey daar ben ik dan hahaha! De blauw/groene achtergrondstof is prachtig joh! Mooi patroon, wel erg bewerkelijk maar ja, dan heb je ook wat toch?! Weet je wat het is: het wordt jóuw quilt! Doe wat je hart je ingeeft!! Groeten, Daniëlle

quilting Jeannet zei

Ehhhh, Aart....je vraagt er zelf een beetje om......maarre....ik vind de steekjes ook een beetje groot, ik heb zelf eens een applicatiecursus gevolgt, en dan gaat er een wereld voor je open.Maar goed, wat iedereen ook al zegt, het is jou ding, puur omdat je het zelf aangeeft ook wel wat kritiek aan te willen horen.

groetjes, sucses morgen met je meloensoep!

JOS zei

Meloensoep ? Hoe weet je dat ?
Ja ze was héééérlijk, maar er zat nog veel meer in hoor !!!
Dank je wel Aart en Henk. Ik heb genoten van jullie aanwezigheid en ik heb hardstikke fijn kunnen werken aan mijn quilt. Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Aart daar morgen nog wel iets over op z'n blog zet.
Slaap lekker en tot de volgende keer,
JOS.

Anja.M zei

Ooo Aart, dat ziet er mooi uit zo die blokken al samen.