vrijdag 16 juli 2010

Het is héérlijk koel.

Na de storm en de bijbehorende regen van woensdag, was het gisteren goed afgekoeld. Na eens goed in de weer te zijn geweest met de stofzuiger en
IMG_6480.JPG
de boodschappen gedaan te hebben, heb ik niet veel gedaan. Hiernaast heb ik een foto geplaatst van Guido die van mij een quilt had gekregen voor over zijn bed. Net naast hem zie je de windroos die ik in het midden heb geplaatst met daar omheen vele vliegtuigen. Toen hij nog klein was, was hij helemaal gek van vliegtuigen, zijn oom vliegt bij de KLM, zijn opa ook, dus het zal wel in het bloed zitten. De enige stof die ik hiervoor gekocht heb is de blauwe, voor de vliegtuigen heb ik allemaal restjes gebruikt. Als dank kreeg ik deze foto gemaild, waarop hij met zijn vriendjes poseert. Toen was het al moeilijk om een foto van hem te maken, tegenwoordig lukt dat niet meer, geen geduld meer voor. In augustus wordt hij 5 jaar oud, het is een leuk knulletje die altijd wel een oplossing weet. Laatst zij hij tegen mij dat hij wilde komen logeren, maar dan moest ik eerst een kamer leeg ruimen en een bed voor hem kopen. We zullen zien. Aan de achterkant heb ik een wens voor hem, met de naaimachine, geschreven. Het komt er in het kort op neer dat hij zelf moet bepalen waar hij heen wil gaan en dat hij zijn eigen leven moet bepalen, ongeacht of iemand zich ermee bemoeit. Ik moet van deze quilt nog wel ergens een foto op een harde schijf hebben staan, maar op welke harde schijf? Woensdag kreeg ik via de mail een paar foto’s toegestuurd van Marjon Hoftijzer over de 9e etappe die dinsdag 13 Juli is verreden van Morzine naar Avoriaz. Heel leuk om zo’n verrassing te krijgen, één foto wil ik jullie niet onthouden, want wat komen er gekke dingen voorbij in de reclamekaravaan.
Ondertussen is er enige tijd verstreken, met het schrijven van dit bericht, dat ik de foto’s die ik zocht heb gevonden op een harde schijf, maar die foto’s zijn nog niet beschikbaar, dus die houden jullie van me tegoed. Maar de foto van Marjon die ik wilde plaatsen bij dit bericht staat nu eindelijk in mijn foto programma, dank aan mijn helpdesk Henk!!! Waarom is dit zo’n vervreemdende foto? 1. Het is een wielrenner op een auto, volgens mij is
IMG_0264_1.JPG
dit verboden in de Tour. 2. Zijn billen zijn veel te bol, dit vindt ik lachwekkend. 3. De auto rijdt, maar ik denk niet dat de benen mee bewegen. 4. De verhouding is uit zijn verband getrokken, de auto is volgens mij een mini-cooper, de wielrenner is maxi. Je zou zoiets voorbij zien komen. Zou dit in de bergetappes ook onder de galerijen door rijden? Het lijkt me wel een keer leuk om de Tour in het echt te zien, maar dat wordt dan een groot deel van de dag wachten en als ze voorbij komen, dan is het zo voorbij. Of het peloton moet op 12 minuten achterstand rijden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk, Aart, een foto van Guido!!
ja, jongetjes van 5 weten precies wat ze wel en niet willen!!!!
grote mannen ook: de tour zien.........;)
inclusief rare reclames.......
groetjes, Syl

Anoniem zei

Wat een leuke knul, Guido. Prachtige quilt ook!