zaterdag 13 maart 2010

the day after.

Als je een dag weg bent geweest, dan wacht thuis het gewone leven weer, voetjes op de grond en niet meer in de zevende hemel. Vanmorgen moest de was weer gedaan worden, dus eerst  draaide de wasmachine weer zijn/haar rondjes. Toen de was klaar was ging het in de droger, met de knop op strijkdroog. Tussendoor kan ik dan even boodschappen doen, de laatste voor het weekend, Henk is thuis dus de droger kan gewoon zijn gang gaan. Nadat ik thuis was en de droger zijn programma af had, konden de overhemden uit de droger en kon de rest weer doordraaien op kastdroog. Terwijl ik bijna klaar ben met strijken is dit programma ook klaar en kan het opvouwen beginnen, de zakdoeken en de theedoek zijn de laatsten die onder de strijkbout doorgaan. Als alles is gedaan kan het leuke werk beginnen, want ik heb de mallen voor het tulpenquiltje al getekend op freezerpaper en die kunnen op de stof gestreken worden. Kijk nu is strijken wel leuk! Nadat het minder leuke werk klaar is, moet je je altijd belonen met leuke dingen. En als klap op de vuurpijl lag de Quiltmania ook nog in de brievenbus. Dan laat ik alles uit mijn handen vallen en neem ik eerst het nieuwe blad door. Bladeren, want morgenochtend op bed met 2 koppen koffie ga ik hem lezen. Ondertussen ook mijn nieuwe aanschaf van gisteren gefotografeerd, een strengetje draadjes van allerlei pluimage. En 2 pakjes Mawata Hankies, een hankie is gemaakt van 1 Zijde cocon, die voorzichtig aan één kant geopend is. in 1 verpakking zitten 2 hankies. Verder nog 1 zakje zijde, het lijken net rechthoekige stukjes. Elk stukje bestaat uit diverse laagjes, ik heb ze nog niet verder ontleed.
Ik zie wel wat ik ermee ga doen, maar ik moest het gewoon kopen, omdat het er zo mooi uitzag.
De dag van eergisteren heeft mij geïnspireerd, werd gistermorgen al vroeg wakker, met allerlei opborrelende ideeën voor een project waar ik nu nog niet over kan berichten ( geheim ), maar ik moet nog wachten tot de tentoonstelling in Leiden eind volgende week. Ik wil in iedergeval puffpaint gaan kopen en meer materialen, heb ook al op de site van Zijdelings gekeken en zijdelings is in Leiden. Gelukkig ben ik aanstaande week jarig, dus het verjaardagsgeld zal wel snel op zijn. Had het maar geen verjaardagsgeld moeten worden ;-). Voor diegene die benieuwd zijn waar ik zwart borduurgaren voor nodig had, jammer je moet nog even wachten. Straks ga ik achter de naaimachine, want ik heb op de markt nog iets leuks gekocht, wat maar 1 euro per meter kostte. Daar kan ik wel even mee voor uit.

1 opmerking:

Marion zei

Hallo Aart, ik heb al verschillende keren geprobeerd om een berichtje achter te laten. Hoop dat het nu lukt. Ben blij dat er weer een man is die quilt, ken er inmiddels vier die dit ook doen. Je bent een gezellige kletser. Ik heb je naam bij mijn links gezet. We zijn allebij in dezelfde maand jarig, dus alvast van harte.