zaterdag 27 maart 2010

Een dagje Leiden.

Gisteren naar Leiden geweest voor de textielmanifestatie. Er is zoveel te zien en te doen, maar daar had ik geen tijd voor en geen zin in. De meeste belangstelling had ik voor de Pieterskerk, de tentoonstelling daar en de winkeltjes die er waren. Ik wilde een aantal dingen kopen en de tentoonstelling  “Sporen” zien van het quiltersgilde. Ik heb genoten van de tentoonstelling en mijn boodschappenlijstje grotendeels kunnen doen. Bij Zijdelings hadden ze de puffpaint thuis gelaten, dus die moet nog via de site gekocht worden. Zie de foto hieronder, synthetisch vilt, verfsjablo-

nen , Moerbeibast, 4 potjes verf, Een streng wol, een zak sari-vezels van zijde en een heatgun. De moerbeibast is een grappig materiaal, dat je zelfs nat kunt maken en kan strijken, om de vouwen en kreukels eruit te krijgen. Ik ben ook benieuwd wat ik met de sari-vezels ga doen, ze hebben mooie heldere kleuren. Ze komen ook uit India, het zijn de restjes die geproduceerd worden bij de tot standkoming van de sari’s, de omslagdoeken van de indiase vrouwen. Ik wil ook nog een paar foto’s laten zien van de tentoonstelling “Sporen”, omdat ik die erg leuk vond.
Wie de maakster is van deze quilt ben ik vergeten op te schrijven, maar de naam is H1N1.

Deze quilt is van Carolyn Hamaker.De quilt heet Moleculen.

Deze foto is van het orgel van de Pieterskerk, ik maak altijd een foto van het orgel als ik in een kerk ben. Ik mis alleen het geluid van dit orgel, eigenlijk moet je een orgel horen, toen wij een aantal jaren op vakantie waren in Mecklenburg Vorpommern, in het voormalig oost-Duitsland liepen wij een kerk binnen en achter het orgel speelde de organist. Heel slim speelde hij muziek waarvan diverse cd’s waren gemaakt en verkocht werden. Bij sommige nummers hield ik het toen niet droog.

2 opmerkingen:

sylvia zei

en niemand besmet met je virus of liepen er alleen maar 'zieken' rond?????........:)

Suus zei

Oh jij hebt ook leuke aanwinsten gedaan. Die van mij zet ik morgen op mijn blog.