donderdag 18 maart 2010

Een nieuwe start.

Zoals de lente een nieuwe start is, is een verjaardag dat in feite ook. Je mag weer aan een nieuw jaar beginnen, hopelijk brengt het alleen maar goede dingen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Milly kan dat nooit meer, haar leeftijd is opgehouden bij 12 jaar. Dus wees blij met elke dag, elk jaar dat je erbij krijgt.
Sinds de kou uit de lucht is komt alles als een raket de grond uit, vanaf mijn balkon kijk ik op drie ronde vormen met bomen en gras. Langs deze ronde vormen raast, aan één kant, het verkeer de ring om de stad op. Aan de andere kant de bussen en taxi’s. Sinds we hier wonen, vooral in het weekend, duurt de nacht nog niet eens één uur. Rond 5 uur gaan de laatste kroegen dicht en tegen 6 uur gaan de eerste forensen weer naar het station. De ramen zijn goed geïsoleerd, dus in huis is het een stuk rustiger. Maar of er niets aan de hand is en het leven niet jachtig is,
staan hier gewoon de krokussen te bloeien. Vorig jaar was ik al van plan er een foto van te maken, is nooit gebeurd, nu moest het er maar van komen. En jullie mogen meegenieten.
Ik wil iedereen bedanken voor de felicitaties met mijn verjaardag, voor wie erg nieuwsgierig is , ik ben 48 geworden. Life is going on.
Het mooie van deze cirkels is dat er een hoogte verschil is en natuurlijk de bomen die er staan. Deze hebben gelukkig nooit hoeven te wijken voor het verkeer. ‘s Ochtends zitten deze boomtoppen vol met zwarte vogels die luid de dag aankondigen, wat vliegoefeningen doen als ochtendgymnastiek en dan met z’n allen naar hun werk toe gaan, zoals ik dat altijd zeg. Tegen de avond komen ze allemaal weer terug. Als het weer beter is liggen er nog weleens jongelui op het gras te slapen, als ze weer een feest hebben gehad met te veel drank en te veel drugs, terwijl het verkeer van alle kanten langs hen heen raast.
Om dit bericht met een quilt te beëindigen wil ik deze kleine lieverd publiceren. Ooit in een grijs verleden gemaakt op een cursus handquilten. Het is een bladerkrans met 8 harten eromheen. De 4 grote in de hoek heb ik gelaten zoals ze waren, maar in de 4 kleine heb ik onze initialen gequilt. Henk z’n initialen zijn H N, de mijn zijn A S, samen vormen ze de naam HANS. Ik noem onze relatie nog weleens de HANS BV. Voor mijn buitenlandse lezers, BV is een ondernemingsvorm. Ik realiseer me dat ik nog iets moet verduidelijken voor mijn buitenlandse lezers, Millie is een meisje van 12 jaar oud, die een week spoorloos was, afgelopen nacht hebben ze haar ontzielde lichaam gevonden in de tuin van de buurman. Vreselijk! Het is met geen woorden duidelijk te maken, hoe erg dit is voor Millie’s familie en naasten. En dan vermoord worden door de overbuurman, die ook nog een politie beambte is. Maar net als met de Krokussen die rustig staan te bloeien in het drukke verkeer, zijn er altijd wel dingen waarvan het leven stil schijnt te staan, maar het leven holt gewoon verder.

Geen opmerkingen: