dinsdag 17 juni 2014

Roestlap.

Nadat ik laatst de roestlap hier heb laten zien, was ik nog niet tevreden met het resultaat, misschien te vroeg uit de bak gehaald. Daarom nog maar eens de lap in de bak op het balkon, met azijn en roestige materialen. Nu heb ik geduld gehad en regelmatig de lap verneveld met een water/azijn oplossing.
Dat ziet er veel beter uit!
In Warffum kocht ik bij mijn-eigen deze flesjes aquacolor, nieuw in het assortiment en nog niet in de webshop, hoe het er op papier uit ziet liet Janine me zien, maar op de vraag hoe het er op stof uit zou zien kon ze me nog geen antwoord geven.
Daarom maar een proefje op papier voor in mijn map. Ik heb de kleuren geel, rood en blauw gekocht, met het doel om er ook mengkleuren mee te maken. Bovenaan zie je de kleuren zoals ze zijn, daaronder geel en rood over elkaar heen en daar weer onder geel en blauw over elkaar heen.
Op stof heb je dat de kleuren in elkaar gaan overlopen. Als ik dit op stof ga gebruiken, moet ik zien dat ik een barrière rond de kleuren ga maken. De Aquacolor is een een sterke gepigmenteerde waterkleur (vertaald uit het engels).
Ik ben druk met het volgende thema van De-Uitdaging en liep tegen het volgende aan: ik wilde een foto printen op t-shirt transfer papier en moest daarom de foto spiegelen. Als ik dat niet zou doen zou de afdruk verkeerd op de stof komen. Normaal gebruik ik Picasa en daar vond ik geen tool voor spiegelen in. Ook gezocht in Paintshop Pro, ook daar geen tool voor spiegelen. Nu ben ik niet voor één gat te vangen en heb het opgelost door transparant sheet te gebruiken, te koop bij kantoorbenodigdheden winkels. Na enig speurwerk van mijn DH is de oplossing gevonden. In Picasa spiegel je een foto door control shift + h in te toetsen en in paintshop pro door eerst naar afbeeldingen te gaan en in het lijstje te kiezen voor horizontaal zoeken. Doe er je voordeel mee!


5 opmerkingen:

simone zei

Je kunt ook het soort papier waar je op gaat printen aanvinken en dan spiegelt'ie automatisch als je transferpaper aanklikt.

Hannie de Beer zei

Ook ik kocht een poos geleden de inkt, maar nog niet uitgeprobeerd. Ga ik zeker doen . Ik bedacht om met foil gluepen ook van Mijn Eigen contouren te maken zodat de inktniet door elkaar loopt , al geeft dat ook mooie aquarel effecten natuurlijk. De foto spiegelen kan ik gewoon door rechts te klikken op de foto ,alle bewerkingen komen dan te voorschijn. Is gedownload van Windows . Ideaal ook om de foto te reseize .
Mooie roestlap heb je gemaakt!

joke hardenbol zei

Mooie roestlap! Ik had de inkt niet gekocht omdat Janine dacht dat het niet watervast was na droging en dus net zoiets als Ecoline. Ik ben benieuwd naar je experimenten ermee.

Anoniem zei

Hay Aart, ik heb de potjes laten staan in Warffum (ik kan bij mezelf winkelen in kleurtjes) omdat het mij niet duidelijk was wat het verschil is tussen deze mooie kleuren of ecoline/shadowpaint... Ik ben dan ook heel nieuwsgierig naar jouw testen.
Hartelijke groet
Anna Lemsma

Jo Huijsman zei

Mooie roestlap en mooie potjes.