dinsdag 22 juli 2014

Abstract (2)

Het hele weekend lag er werk op me te wachten, maar de warmte hield me tegen. Toen gistermorgen de regen verkoeling bracht, was de weg weer vrij om verder te gaan.
Over de abstracte vormen van de kantoorflats is nog een abstracte vorm bij gekomen. Laatst vroeg iemand wat het verhaal achter het werk is, bij abstract werk kan je volgens mij zelf het verhaal maken.
De toegevoegde vorm is weer op architectenpapier getekend en achter op het werk gelegd, de foto hieronder laat het zien.
Omdat je makkelijk de getekende lijnen door het papier heen kan zien, kun je eerst aan de voorkant bepalen hoe het er uit moet komen te zien. Daarna schuif je het papier naar boven en schuif je het weer naar beneden onder je werk. Met de naald volg je dan de lijnen, machine wel in zijn vrij zetten.
Op de voorkant is de tekening te zien, daarna nog een keer of vier de tekening volgen, zodat de lijnen wat vetter worden.
Tot begin oktober heb ik nu tijd om nog een abstract werk te maken, die als huiswerk is opgegeven voor de cursus Op weg naar Art. Daarom zijn foutjes nu niet erg, er is al een lijstje in de maak met vragen, waar ik dan een antwoord op wil hebben.


6 opmerkingen:

marjolijn zei

Dit is een prachtig ontwerp Aart! Heel bijzondere quilt wordt het zo.

Ineke zei

Ik vroeg me al af hoe je verder zou gaan maar dit is een goed idee.
Ben benieuwd naar de rest.

Hannie de Beer zei

Een graai en goed ontwerp! Deze manier van overbrengen pas ik ook meestal toe. Je hebt dan veel minder moeite om het papier weg te halen, en geen vervelende restjes papier op de goede kant! En ja ,bij abstract kan iedereen zijn eigen uitleg er aan geven.

Hannie de Beer zei

Sorry, moet natuurlijk fraai zijn!

Jo Huijsman zei

Geweldig goed ontwerp. Zoals al eerder gezegd, je wordt een quiltSter.

Nienke zei

Ik ben niet erg snel maar wat een mooi werk is dat abstracte geworden!!