dinsdag 26 maart 2013

Hoe was het zondag?

Het was een geslaagde dag! Er was een tafeltje gereserveerd voor me met een boodschap erop.


Om 11 uur toen de zaal open gaan was mijn tafeltje ingericht, eigenlijk was dat snel gebeurd, aan de ene kant wat werkjes van me, waar naar gekeken en gevoeld kon worden en aan de andere kant een strijkplankovertrek met strijkbout en synthetische stoffen.

Er was veel belangstelling voor het werken met tyvek, altijd leuk hoe mensen reageren als ze dat stukje tyvek zien versmelten onder de strijkbout. Voor sommige had ik nog een klein stukje van een chipszak en versmolt ik dat. Wat ook in de smaak viel was het versmelten van bonbonpapiertjes, een aantal keren was de vraag waar de bonbons waren gebleven. Mijn oude lerares kwam ook langs, bij haar ben ik 15 jaar geleden begonnen. Ook Birgitte kwam langs van bietje-bietje.blogspot.nl. Leuk om elkaar nu eens tegen te komen.

Een antwoord op de vraag van Hannie kan ik nu ook geven, de gezeefdrukte transferverf is overgekomen op lutrador, zij het wat vaag. Deze print is maar één keer over te brengen, maar het gaat! De kleuren onder de print zijn van een met transferverf geverfd stukje papier wat al een paar keer is gebruikt, de kleur wordt dan steeds vager. Op dit stukje lutrador is ook een stukje geverfde vliesofix gestreken, om het iemand uit te leggen.

De lappen en andere materialen die gisteren gebruikt zijn gaan nu de voorraad weer in tot ik ze eens kan gebruiken. Al met al dus een geslaagde dag en er zijn best veel mensen langs gekomen.

3 opmerkingen:

Birgitte aka Bietje zei

Wat een lief berichtje om jouw tafel aan te duiden. Ik heb gisteren ook genoten van jouw demonstraties en uitleg. Maar dat kun je ook op mijn blog lezen. Nog hartelijk dank daarvoor. En tot een volgende keer.

Hannie de Beer zei

Leuke aankondiging op je tafel. Maar je had ook weer heel wat te bieden! Zo te lezen was het een geslaagde dag?

Liesbeth Wessels zei

Fijn dat je weer zo'n succes was, maar ik had niet anders verwacht. Wil graag die verdikte transferverfafdruk zien. Kun je hem volgende bijeenkomst meenemen ? groeten van liesbeth