zondag 2 september 2012

Kleurtjes!

Vrijdag was ik met een leuk groepje mensen aan het stofverven, een prima werkje, terwijl de wind buiten hard tekeer ging en de regen zo nu en dan naar beneden  
P1040737.JPG

kletterde. Ik ben aan de gang geweest met de felle kleuren citrien, robijn en turqoise, daarmee zijn 36 fat quarters mee geverfd in allerlei mengkleuren. Het is leuk om te doen, maar je moet je hoofd er wel bijhouden, vooral de verhoudingen moeten goed zijn, iets te veel robijn en je krijgt een andere kleur. Nu mag deze bak even weg gezet worden, ergens in de aankomende week ga ik de zakjes open maken, de lapjes uitspoelen en wassen, als ze gestreken netjes op een stapeltje liggen dan laat ik ze hier weer zien. Over een maand zijn de warme kleuren aan de beurt, ik weet nu hoe het werkt, dus dat moet makkelijker gaan. Ik ben erachter gekomen dat als het heel warm is, zoals het vorige weekend, mijn hersens niet zo goed meer werken, want het aantal te verven lapjes wat ik toen meldde klopt van geen kant. Nu zijn er 36 lapjes geverfd, over een maand nog eens 36, dus dat maakt 72 lapjes. Van deze lapjes wordt een stukje in een overzicht geplakt, met gegevens, zodat ik een kleurkaart krijg, die mijn map in kan voor toekomstige verfprojecten.

5 opmerkingen:

Nienke zei

Oh zo'n emmer vol beloftes, ik kan er uren naar kijken!

janneke zei

Ik kan niet uren naar zo"n emmer kijken! Er zijn al een aantal zakjes uit gespoeld!

Liesbeth Wessels zei

Leuk om te lezen hoe verschillend jullie met de wachttijd omgaan !! Ben benieuwd Aart wat er uitkomt. Ik heb mijn lappen al gescheurd. groeten van liesbeth

Hannie de Beer zei

Interessant om straks het verschil te zien tussen de wachttijden?
Zelf laat ik ze maar één nacht staan na een dagje in de zon.

Geckoboxes zei

Sinds ik vorige maand bij Jobina een verfcursus heb gedaan, snap ik pas hoe spannend die zakjes zijn!