zondag 5 oktober 2014

Rijswijk.

De handwerkdagen streken de afgelopen dagen weer neer in Rijswijk. Ik had al gelezen dat het er erg rustig was. Normaal reis ik via Den Haag naar Rijswijk, maar er waren werkzaamheden op het spoor tussen Den Haag HS en Centraal, dus ik ben via Rotterdam gereisd.


Op de heenweg had ik maar  minuten de tijd om over te stappen, maar op de terugweg heb ik de kans gepakt om dit nieuwe station wat beter te bekijken. Ik ben weg van de architectuur van dit station. Op de foto komt het niet zo uit, maar die punt aan het gebouw is heel speciaal.
Het past prima in zijn omgeving, die er zeer inspirerend uitziet. Nu was het gisteren ook een perfecte dag om nog even van een blauwe lucht en helder weer te genieten.
Bijzonder is ook deze rups die op de gevel te vinden is en net een hapje van de boomblaadjes lijkt te nemen.

2 opmerkingen:

miekequilt zei

Oeps, dit is me helemaal ontgaan. Gelukkig komen er nog andere beurzen, maar ik had graag even rondgekeken.

Hannie de Beer zei

Prachtig hé dit station, en ook de fraaie architectuur in de stad op de singels. Helemaal mijn favoriet!